Siirry suoraan sisältöön

2D-animaation perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU02-3014

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Marko Siitonen

Ryhmät

  • GDKV23SP
    Game design, full-time studies
  • 21.01.2025 11:45 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 29.01.2025 08:15 - 11:15, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 04.02.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 10.02.2025 14:15 - 16:30, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 11.02.2025 12:00 - 15:00, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 18.02.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 04.03.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 18.03.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 25.03.2025 12:00 - 15:00, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 01.04.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 08.04.2025 12:00 - 15:00, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 15.04.2025 11:45 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 22.04.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
  • 29.04.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014

Tavoitteet

Tunnet animaation periaatteet ja osaat hyödyntää niitä animaatioissasi.
Pystyt välittämään animoidun esineen avulla realismia ja uskottavuutta. Ymmärrät kuinka luoda liikettä.
Osaat käyttää After Effects- ja Photoshop-ohjelmistoja animaatiotarkoituksiin.

Sisältö

Mikä on animaatio ja mitkä ovat animaation 12 periaatetta? Miksi meillä on animaation periaatteet? Kuinka käytät erilaisia animaatiotekniikoita ja tyylejä?
Mitkä ovat eri animaation periaatteet ja miten ne vaikuttavat animaatioon? Kuinka animaation periaatteet liittyvät pelisuunnitteluun? Kuinka oikea animaatio vaikuttaa peliin ja pelikokemukseen?
Kuinka animoida hahmo? Mitkä ovat syklit ja kuinka animoit kävely-, juoksu- ja hyppyjaksoja?
Kuinka hyödyntää avain kuvia, kohteen seurantaa (tracking) ja liikeratoja, kameratekniikoita ja tehosteita? Mitä ovat Spritet ja kuinka tehdä niillä hahmoanimaatioita?

Opiskelumateriaali

Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.



Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Perustaitojen harjoittelu. Ei työelämä yhteistyötä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Totetutetut harjoitustehtävät.