2D-animaation perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU02-3014
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 17.11.2024
Ajoitus
01.01.2025 - 30.04.2025
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
- Englanti
Paikat
20 - 22
Koulutus
- Degree Programme in Game Design
Opettaja
- Marko Siitonen
Ryhmät
-
GDKV23SPGame design, full-time studies
- 21.01.2025 11:45 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 29.01.2025 08:15 - 11:15, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 04.02.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 10.02.2025 14:15 - 16:30, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 11.02.2025 12:00 - 15:00, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 18.02.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 04.03.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 18.03.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 25.03.2025 12:00 - 15:00, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 01.04.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 08.04.2025 12:00 - 15:00, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 15.04.2025 11:45 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 22.04.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
- 29.04.2025 11:30 - 13:45, Basics of 2D animation GD00CU02-3014
Tavoitteet
Tunnet animaation periaatteet ja osaat hyödyntää niitä animaatioissasi.
Pystyt välittämään animoidun esineen avulla realismia ja uskottavuutta. Ymmärrät kuinka luoda liikettä.
Osaat käyttää After Effects- ja Photoshop-ohjelmistoja animaatiotarkoituksiin.
Sisältö
Mikä on animaatio ja mitkä ovat animaation 12 periaatetta? Miksi meillä on animaation periaatteet? Kuinka käytät erilaisia animaatiotekniikoita ja tyylejä?
Mitkä ovat eri animaation periaatteet ja miten ne vaikuttavat animaatioon? Kuinka animaation periaatteet liittyvät pelisuunnitteluun? Kuinka oikea animaatio vaikuttaa peliin ja pelikokemukseen?
Kuinka animoida hahmo? Mitkä ovat syklit ja kuinka animoit kävely-, juoksu- ja hyppyjaksoja?
Kuinka hyödyntää avain kuvia, kohteen seurantaa (tracking) ja liikeratoja, kameratekniikoita ja tehosteita? Mitä ovat Spritet ja kuinka tehdä niillä hahmoanimaatioita?
Opiskelumateriaali
Luennot, videot, linkit ja tutoriaalit Learnissa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Perustaitojen harjoittelu. Ei työelämä yhteistyötä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opiskelijat suorittavat tehtäviä myös itsenäisesti ohjeistuksen ja videoiden avulla. Lähipäivillä töistä saa palautetta ja syvennetään osaamista.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Totetutetut harjoitustehtävät.