Siirry suoraan sisältöön

Pelimekaniikat ja projektin suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00DT45-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

04.11.2024 - 17.11.2024

Ajoitus

01.01.2025 - 30.04.2025

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Kulttuurin koulutusyksikkö

Toimipiste

Kouvolan kampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 22

Koulutus

  • Degree Programme in Game Design

Opettaja

  • Mikko Lehto

Ryhmät

  • GDKV22SP
    Game design, full-time studies
  • 20.01.2025 10:00 - 15:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 21.01.2025 08:30 - 13:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 28.01.2025 14:00 - 16:00, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 03.02.2025 10:00 - 13:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 03.02.2025 13:45 - 16:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 19.02.2025 10:00 - 11:30, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 03.03.2025 10:00 - 14:00, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 14.03.2025 12:30 - 15:30, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 18.03.2025 11:45 - 13:45, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006
  • 24.03.2025 15:00 - 17:00, Game mechanics and project planning GD00DT45-3006

Tavoitteet

Syventät ymmärrystäsi pelimekaniikoista.
Opit hyödyntämään yleisiä pelisuunnittelumalleja peleissäsi.
Ymmärrät pelin etenemisen, syntymisen ja yksiköiden tasapainottamisen.
Pystyt iteroimaan, luomaan prototyypin ja visualisoimaan pelisi pelimekaniikat yhdessä ryhmäsi kanssa.
Parannat projektin hallintataitojasi luomalla pelillesi kehittämissuunnitelma.
Parannat käyttäjäkokemuksesi suunnittelutaitojasi.

Sisältö

Kuinka suunnittelumallit voivat parantamaan peliäsi?
Kuinka tasapainottaa pelin yksiköitä nautinnollisen pelikokemuksen saamiseksi?
Kuinka ottaa kohdeyleisö huomioon suunnittelussa?
Kuinka ajoittaa työsi ja hallita omaasi aikaasi kehitysprosessissa?
Kuinka suunnitella pelin etenemistä paremmin?
Kuinka iteratiivisesti parantaa suunnitteluasi?
Kuinka rajoittaa projektisi laajuutta niin, että pystyt toimittamaan toimivan prototyypin?

Opiskelumateriaali

Materiaali Learnissä.
Opiskelijan valitsema pelisuunnitteluaiheinen kirja.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Osallistut oppitunneille annetun aikataulun mukaan. Oppituntiharjoitusten lisäksi tehdään erikseen annettavia, itsenäisesti työstettäviä kotitehtäviä.

Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Kurssi sisältää muutamia työelämän edustajien pitämiä työpajoja ja luentoja.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Ei kokeita. Kurssi sisältää viikottaisia tehtäviä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu ryhmän tuottamiin töihin sekä yksilön omaan panostukseen.