Skip to main content

Supporting human growth, development and motor learning (5 cr)

Code: LI00EE66-3009

General information


Enrollment
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Health Care
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Anna-Kaisa Hokkanen
Teacher in charge
Outi Pyöriä
Groups
LISA24SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EE66

Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 49 h 0 min.

Time Topic Location
Tue 02.09.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
KKMOT Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen ORIENTAATIO
SA424 Teorialuokka
Tue 09.09.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
KKMOT Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen
IOP -työskentely
Tue 16.09.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 23.09.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA150 Savonniemisali
Tue 30.09.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
KKMOT Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen
IOP -työskentely
Tue 07.10.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 14.10.2025 time 08:15 - 11:30
(3 h 15 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 28.10.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 04.11.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 11.11.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 18.11.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 25.11.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 02.12.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Tue 09.12.2025 time 08:00 - 11:45
(3 h 45 min)
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009
SA424 Teorialuokka
Changes to reservations may be possible.

Objective

You identify the phases of children's and young people's growth and development, the requirements for their motor learning and development of physical activity.
You can define the basic concepts of motor learning and motor control and define the phases of children's and young people's motor learning.
You can observe and assess children's and young people's motor skills and factors of physical fitness.
You can plan and instruct exercises that develop motor skills.

Content

How do children and young people grow and evolve, and how do their physical activity skills develop?
What does motor learning mean and what are its requirements in childhood and adolescence?
What is meant by motor control?
How do you observe and assess children's and young people's motor skills and factors of physical fitness?
How do you plan and instruct exercises that develop motor skills?

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teoreettisen viitekehyksen ymmärtämisen sekä vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn kautta. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin. Työelämäyhteistyö nivoutuu osaksi opintojaksoa havainnointitehtävien kautta.

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita. Työelämäyhteistyön määrittymistä ohjaavat työelämän sen hetkinen tilanne ja aikataulu, joten opintojakson työelämäyhteistyön muodot voivat vahvistua vasta hyvin lähellä opintojakson aloittamista.

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelyn kautta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson orientaatiotunnilla kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä. Opiskelijan velvoitteena on osallistua orientaatiotunneille, jotta opintojakson tarkemmat ohjeet ja työelämäpedagogiset prosessit ovat selviä heti opintojakson alussa.

Go back to top of page