Supporting human growth, development and motor learning (5 cr)
Code: LI00EE66-3009
General information
- Enrollment
-
07.04.2025 - 21.04.2025
Registration for the implementation has begun.
- Timing
-
01.09.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Social Services and Health Care
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Anna-Kaisa Hokkanen
- Teacher in charge
- Outi Pyöriä
- Groups
-
LISA24SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EE66
Realization has 14 reservations. Total duration of reservations is 49 h 0 min.
Time | Topic | Location |
---|---|---|
Tue 02.09.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
KKMOT Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen ORIENTAATIO |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 09.09.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
KKMOT Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen |
IOP -työskentely
|
Tue 16.09.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 23.09.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA150
Savonniemisali
|
Tue 30.09.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
KKMOT Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen |
IOP -työskentely
|
Tue 07.10.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 14.10.2025 time 08:15 - 11:30 (3 h 15 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 28.10.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 04.11.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 11.11.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 18.11.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 25.11.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 02.12.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Tue 09.12.2025 time 08:00 - 11:45 (3 h 45 min) |
Kasvun, kehityksen ja motorisen oppimisen tukeminen LI00EE66-3009 |
SA424
Teorialuokka
|
Objective
You identify the phases of children's and young people's growth and development, the requirements for their motor learning and development of physical activity.
You can define the basic concepts of motor learning and motor control and define the phases of children's and young people's motor learning.
You can observe and assess children's and young people's motor skills and factors of physical fitness.
You can plan and instruct exercises that develop motor skills.
Content
How do children and young people grow and evolve, and how do their physical activity skills develop?
What does motor learning mean and what are its requirements in childhood and adolescence?
What is meant by motor control?
How do you observe and assess children's and young people's motor skills and factors of physical fitness?
How do you plan and instruct exercises that develop motor skills?
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla. Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teoreettisen viitekehyksen ymmärtämisen sekä vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn kautta. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin. Työelämäyhteistyö nivoutuu osaksi opintojaksoa havainnointitehtävien kautta.
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja alueellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä usein miten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin konteksteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita. Työelämäyhteistyön määrittymistä ohjaavat työelämän sen hetkinen tilanne ja aikataulu, joten opintojakson työelämäyhteistyön muodot voivat vahvistua vasta hyvin lähellä opintojakson aloittamista.
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä.
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelyn kautta.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson orientaatiotunnilla kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä. Opiskelijan velvoitteena on osallistua orientaatiotunneille, jotta opintojakson tarkemmat ohjeet ja työelämäpedagogiset prosessit ovat selviä heti opintojakson alussa.