Asiakas – ymmärrä ja kiteytä (2 op)
Toteutuksen tunnus: CO00FQ33-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
04.11.2024 - 06.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Opetuksen hallinto ja kehittäminen
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 200
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi sinä:
Ymmärrät asiakasymmärryksen merkityksen osana palvelumuotoilua.
Tunnistat erilaisia asiakastiedon lähteitä.
Ymmärrät, miten erilaisia tietolähteitä yhdistelemällä syntyy kokonaisvaltaista asiakasymmärrystä.
Osaat kiteyttää asiakasymmäryksen asiakasprofiiliksi.
Pystyt visualisoimaan asiakasprofiilin sisällön havainnolliseksi profiilikortiksi.
Sisältö
Opintojaksolla tutustutaan palvelumuotoiluun erityisesti asiakasymmärryksen näkökulmasta. Tehtävänäsi on toimia kuvitteellisen vähittäiskaupan apuna ja muodostaa profiilikortti yhdestä asiakastyypistä. Asiakastietoa on koottu opintojaksoalustalle valmiiksi. Lyhyiden teoriaosuuksien pohjalta pääset itse kokeilemaan, miten asiakasymmärrys kiteytetään, ja visualisoit lopulta oman profiilikortin. Opintojaksoon sisältyy myös vertaisoppimista: pääset näkemään ja arvioimaan myös muiden saman aineiston pohjalta tekemiä profiilikortteja.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.
Arviointiasteikko
1-5