Siirry suoraan sisältöön

Asiakas – ymmärrä ja kiteytä (2 op)

Toteutuksen tunnus: CO00FQ33-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
04.11.2024 - 06.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 30.04.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Opetuksen hallinto ja kehittäminen
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 200
Opettajat
Kati Viljakainen
Ryhmät
RIPA25
Ristiinopiskelu
Opintojakso
CO00FQ33
Toteutukselle CO00FQ33-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi sinä:
Ymmärrät asiakasymmärryksen merkityksen osana palvelumuotoilua.
Tunnistat erilaisia asiakastiedon lähteitä.
Ymmärrät, miten erilaisia tietolähteitä yhdistelemällä syntyy kokonaisvaltaista asiakasymmärrystä.
Osaat kiteyttää asiakasymmäryksen asiakasprofiiliksi.
Pystyt visualisoimaan asiakasprofiilin sisällön havainnolliseksi profiilikortiksi.

Sisältö

Opintojaksolla tutustutaan palvelumuotoiluun erityisesti asiakasymmärryksen näkökulmasta. Tehtävänäsi on toimia kuvitteellisen vähittäiskaupan apuna ja muodostaa profiilikortti yhdestä asiakastyypistä. Asiakastietoa on koottu opintojaksoalustalle valmiiksi. Lyhyiden teoriaosuuksien pohjalta pääset itse kokeilemaan, miten asiakasymmärrys kiteytetään, ja visualisoit lopulta oman profiilikortin. Opintojaksoon sisältyy myös vertaisoppimista: pääset näkemään ja arvioimaan myös muiden saman aineiston pohjalta tekemiä profiilikortteja.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun