Peliohjelmoinnin jatkokurssi (5 op)
Toteutuksen tunnus: CO00FQ65-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
28.11.2024 - 19.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
06.02.2025 - 31.05.2025
Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Opetuksen hallinto ja kehittäminen
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 150
Tavoitteet
Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin edistyneimpiin aiheisiin Unity-pelimoottorin avulla. Tällaisia aiheita ovat mm. pelillistäminen, monipelit ja mobiilipelit.
Sisältö
• Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
• Tarvittaessa 2D- ja 3D-peliohjelmoinnin kertausta Unity-pelimoottorilla
• Pelillistämisen idea ja käytännön esimerkkejä
• Monipelien perusidea Unity-pelimoottorilla
• Mobiilipelien perusidea Unity-pelimoottorilla Android-ympäristöön
• Mahdollisia muita aiheita
Opiskelumateriaali
Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Ei
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on
hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.
Opiskelijan työmäärä
5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.
Lisätietoja opiskelijoille
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa
täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.