Multifunctional promotion of wellbeing (5 cr)
Code: HYV0FL53-3002
General information
- Enrollment
- 07.04.2025 - 21.04.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.09.2025 - 30.11.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Hyvinvointi yhteiset en
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 90
- Teachers
- Annele Urtamo
- Kati Vapalahti
- Johanna Hirvonen
- Course
- HYV0FL53
Objective
You know the models and methods of lifestyle change.
You recognise the principles, actors and activities on promoting wellbeing and health.
You are able to apply knowledge of the significance of nutrition, nature, exercise, rest and sleep in multiagency wellbeing and health promotion work.
Content
How can you promote lifestyle changes?
What are the main requirements of wellbeing and health promotion work and what does it require from different actors?
How can the expertise of different professions and actors be used in promoting multiagency wellbeing competence?
How is wellbeing and health promotion work carried out in a multiagency way according to ethical principles?
Evaluation
Students can
a. use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations.
b. assess information sources critically.
c. work as team members in working life expert duties and identify and describe the problems of the professional field.
d. assess operations in client, user and target group situations.
e. choose appropriate models and methods and justify these choices.
f. promote teams’ goal-oriented operation.
g. apply critically the ethical principles of the professional field in different situations.
Course material
Opintojakson alussa erikseen ilmoitettava opiskelumateriaali
Study forms and methods
Opintojakso opiskellaan verkko-opintoina, jotka etenevät aikataulutetusti. Opintojaksoon ei sisälly pakollista läsnäoloa opetukseen, mutta opintojakso käynnistyy vapaaehtoisella kaksoistunnin mittaisella orientaatiolla.
RDI and work-related cooperation
Opintojakso toteutetaan yhteistyössä hyvinvointialueen kanssa.
Oppimistehtävänä työelämästä nouseva esimerkki.
Timing of exams and assignments
Opintojakson alussa itsenäisen teoriaosuuteen perehtymisen jälkeen suoritetaan yksilötentti.
Hyväksytyn tentin jälkeen tehdään opintojakson oppimistehtävät.
Student workload
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelumenetelmistä ja aiemmasta osaamisesta.
Yksilötentti, 2 op
Oman hyvinvoinnin edistäminen -päiväkirja, 1 op
Asiakastyöhön soveltava oppimistehtävä, 2 op
Course part description
Yksilötentti tietoperustasta
Oman hyvinvoinnin edistäminen -päiväkirja
Asiakastyöhön soveltava oppimistehtävä. Soveltavan tehtävän voi tehdä yksilötehtävänä, mutta suosituksena tehdä tehtävä monialaisesti pari- tai pienryhmätyöskentelynä. Perehtyminen muiden opiskelijoiden oppimistehtäviin ja palautteen antaminen tehtävistä. Tuotoksena käyttäjäprofiili ja posteri.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Tentti numeerinen arvosana 1-5
Päiväkirjatehtävä täydennettävä-hyväksytty
Soveltava oppimistehtävä numeerinen arvosana 1-5
Opintojakson kokonaisarvosana määräytyy numeerisesti arvioitujen tentin ja tehtävän keskiarvon perusteella.