Siirry suoraan sisältöön

Pelituotanto (5op)

Toteutuksen tunnus: GD00FA80-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2026 - 19.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
31.08.2026 - 18.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Informaatioteknologian koulutusyksikkö
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
englanti
suomi
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Peliteknologian koulutus
Peliohjelmoinnin koulutus
Opettajat
Pekka Vilpponen
Jani Ahde
Vastuuopettaja
Pekka Vilpponen
Ryhmät
GTKT26KP
Game technologies, full-time studies
Opintojakso
GD00FA80

Toteutukselle Pelituotanto GD00FA80-3003 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja toteuttaa pelin huomioiden käytössäsi olevat resurssit.
Osaat valita eettisesti kestävät työkalut, tiimityöskentelytavat sekä soveltuvat projektinhallintamenetelmät työsi tueksi.
Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) pelien kehitysprojekteihin.
Ymmärrät tuotannon vaiheet sekä merkityksen lopputuotteen näkökulmasta.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet erilaiset sopimukset (mm. työsopimukset, NDA, EULA) ja lisenssit.
Pystyt arvioimaan pelikonseptin liiketoiminnan kannattavuuden ja esittelemään sen muille.

Sisältö

Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka vaiheistaa, aikatauluttaa ja resurssoida pelituotanto
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee olla tietoinen omassa tuotantotyössäsi?
Miten rakentaa toimiva tiimi? Kuinka toimia tiimin jäsenenä?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun