Peligrafiikka (5op)
Toteutuksen tunnus: PT00FE31-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.04.2026 - 19.04.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 31.08.2026 - 18.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Informaatioteknologian koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Mikkelin kampus
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Koulutus
- Peliteknologian koulutus
- Opettajat
- Pekka Vilpponen
- Vastuuopettaja
- Pekka Vilpponen
- Ryhmät
-
GTKT26KPGame technologies, full-time studies
- Opintojakso
- PT00FE31
Toteutukselle Peligrafiikka PT00FE31-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Sinä ymmärrät graafisen suunnittelun peruskäsitteet ja niiden merkityksen pelimaailmojen toteuttamisessa.
Sinä ymmärrät, miten graafinen ilme vaikuttaa pelien houkuttelevuuteen ja käyttäjäkokemukseen.
Sinä osaat soveltaa graafista suunnittelua käytännön peliprojekteissa.
Sinä osaat suunnitella pelien visuaalisen ilmeen ja soveltaa sitä käytännössä.
Sisältö
Mitä tarkoitetaan graafisella suunnittelulla pelimaailmoissa ja kuinka graafinen ilme vaikuttaa pelien menestykseen?
Miten suunnitellaan parempia ja kauniimpia pelimaailmoja ja käyttöliittymiä, jotka tukevat pelattavuutta ja käytettävyyttä?
Miten toteutetaan grafiikkaa 2D- ja 3D-peliprojektien eri vaiheissa?
Kuinka suunnitellaan pelien visuaalinen ilme, joka tukee pelimekaniikkaa ja narratiivia?
Arviointi
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
Arviointiasteikko
1-5