Digiviestintä palveluliiketoiminnan menestystekijänä (5 op)
Toteutuksen tunnus: CO00FP82-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
17.03.2025 - 13.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
-
02.05.2025 - 31.08.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Opetuksen hallinto ja kehittäminen
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
Tavoitteet
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän roolin osana palveluliiketoiminnan viestintää.
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän mahdollisuuksia palveluliiketoiminnan menestystekijänä.
Osaat soveltaa digiviestintään liittyviä teorioita ja malleja viestinnän kehittämisessä.
Osaat suunnitella, toteuttaa ja kehittää digiviestintää.
Sisältö
Mitä digitaalisuus on osana erilaista palveluliiketoiminnan viestintää, sen suunnittelua, toteutusta ja arviointia?
Miten digitaalinen viestintä voi parantaa palvelujen kilpailukykyä?
Mitkä ovat keinot digitaalisen viestinnän suunnittelussa, toteuttamisessa ja kehittämisessä?
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaalin löydät opintojakson Learn-oppimisympäristöstä. Opiskelumateriaali on rakennettu opettajan luentotallenteiden sekä erilaisten verkkoaineistojen pohjalta. Mukana on myös tutkimusartikkeleita aiheesta.
Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa kirjallisuutta, jonka lainaamista suositellaan:
Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. (myös e-kirja)
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.
Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti työskennellen, eikä siihen sisälly ryhmätöitä tai liveluentoja. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.
Opiskelua rytmittävät itsenäisesti suoritettavat keskustelutehtävät sekä laajempi oppimistehtävä. Opettajan ohjausta on saatavilla Learn-ympäristössä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla toteutetaan 3 op oppimistehtävä, joka tehdään palveluliiketoiminnan parissa toimivalle yritykselle. Tarkempi info tehtävästä opintojakson Learn- oppimisympäristössä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opiskelija suorittaa itsenäisesti erilaisia keskustelutehtäviä, jossa kommentoidaan ja analysoidaan muiden opiskelijoiden keskusteluja.
Opintojaksolla on yksi laajempi oppimistehtävä, joka toteutetaan palveluliiketoiminnan parissa toimivalle yritykselle. Oppimistehtävän voi tehdä omalle työpaikalle, tai opiskelija voi etsiä mielenkiintoisen yrityksen, johon haluaa tutustua tarkemmin. Oppimistehtävän voi suorittaa myös täysin itsenäisesti esimerkiksi palveluliiketoimintayrityksen verkkosivustoihin tutustumalla. Tarkemmat ohjeet opintojakson Learn- oppimisympäristössä.
Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
135 h opiskelijan itsenäistä työtä.
Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso on rakennettu seuraavien teemojen kautta:
1. Digitaalinen viestintä ja sen tehtävät
2. Viestintäkanavat
3. Teoriat ja mallit
3. Klpailukeinot
4. Trendit ja tulevaisuus
Teemojen tarkemmat kuvaukset ja materiaalit löydät opintojakson Learn- oppimisympäristöstä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso avautuu Learn- oppimisympäristössä 2.5.2025.
Opiskelija saa ilmoittautumisen yhteydessä linkin, jonka avulla opintojaksolle kirjautuminen suoritetaan.
Huomioithan, että aikajaksolla 16.6.-10.8.2025. ei ole tarjolla ohjausta ja arviointeja ei suoriteta. Opintojakson kaikki palautetut tehtävät arvioidaan syyskuussa 2025.
Arviointiasteikko
1-5