Siirry suoraan sisältöön

Digiviestintä palveluliiketoiminnan menestystekijänä (5 op)

Toteutuksen tunnus: CO00FP82-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.03.2025 - 13.04.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
02.05.2025 - 31.08.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Opetuksen hallinto ja kehittäminen
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 30
Opettajat
Hanna Ukkola
Ryhmät
RIPA25
Ristiinopiskelu
Opintojakso
CO00FP82
Toteutukselle CO00FP82-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat kuvata digitaalisen viestinnän roolin osana palveluliiketoiminnan viestintää.
Osaat kuvata digitaalisen viestinnän mahdollisuuksia palveluliiketoiminnan menestystekijänä.
Osaat soveltaa digiviestintään liittyviä teorioita ja malleja viestinnän kehittämisessä.
Osaat suunnitella, toteuttaa ja kehittää digiviestintää.

Sisältö

Mitä digitaalisuus on osana erilaista palveluliiketoiminnan viestintää, sen suunnittelua, toteutusta ja arviointia?
Miten digitaalinen viestintä voi parantaa palvelujen kilpailukykyä?
Mitkä ovat keinot digitaalisen viestinnän suunnittelussa, toteuttamisessa ja kehittämisessä?

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaalin löydät opintojakson Learn-oppimisympäristöstä. Opiskelumateriaali on rakennettu opettajan luentotallenteiden sekä erilaisten verkkoaineistojen pohjalta. Mukana on myös tutkimusartikkeleita aiheesta.

Opintojaksolla hyödynnetään seuraavaa kirjallisuutta, jonka lainaamista suositellaan:
Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. (myös e-kirja)

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.

Opintojakso toteutetaan kokonaan aikaan ja paikkaan sitomattomana verkko-opetuksena. Opintojakson voi suorittaa itsenäisesti työskennellen, eikä siihen sisälly ryhmätöitä tai liveluentoja. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Opiskelu tapahtuu Learn-oppimisympäristössä. Opintojaksolle pääsee liittymään Learnissa opintojakson alkamispäivänä.

Opiskelua rytmittävät itsenäisesti suoritettavat keskustelutehtävät sekä laajempi oppimistehtävä. Opettajan ohjausta on saatavilla Learn-ympäristössä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla toteutetaan 3 op oppimistehtävä, joka tehdään palveluliiketoiminnan parissa toimivalle yritykselle. Tarkempi info tehtävästä opintojakson Learn- oppimisympäristössä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opiskelija suorittaa itsenäisesti erilaisia keskustelutehtäviä, jossa kommentoidaan ja analysoidaan muiden opiskelijoiden keskusteluja.

Opintojaksolla on yksi laajempi oppimistehtävä, joka toteutetaan palveluliiketoiminnan parissa toimivalle yritykselle. Oppimistehtävän voi tehdä omalle työpaikalle, tai opiskelija voi etsiä mielenkiintoisen yrityksen, johon haluaa tutustua tarkemmin. Oppimistehtävän voi suorittaa myös täysin itsenäisesti esimerkiksi palveluliiketoimintayrityksen verkkosivustoihin tutustumalla. Tarkemmat ohjeet opintojakson Learn- oppimisympäristössä.

Opintojaksoon ei sisälly tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

135 h opiskelijan itsenäistä työtä.
Todellinen työmäärä riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso on rakennettu seuraavien teemojen kautta:

1. Digitaalinen viestintä ja sen tehtävät
2. Viestintäkanavat
3. Teoriat ja mallit
3. Klpailukeinot
4. Trendit ja tulevaisuus

Teemojen tarkemmat kuvaukset ja materiaalit löydät opintojakson Learn- oppimisympäristöstä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakso avautuu Learn- oppimisympäristössä 2.5.2025.
Opiskelija saa ilmoittautumisen yhteydessä linkin, jonka avulla opintojaksolle kirjautuminen suoritetaan.
Huomioithan, että aikajaksolla 16.6.-10.8.2025. ei ole tarjolla ohjausta ja arviointeja ei suoriteta. Opintojakson kaikki palautetut tehtävät arvioidaan syyskuussa 2025.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun