Siirry suoraan sisältöön

Peliohjelmoinnin jatkokurssi / SYKSY 2025 (5 op)

Toteutuksen tunnus: CO00FQ65-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2025 - 18.05.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
01.09.2025 - 31.12.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Opetuksen hallinto ja kehittäminen
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 50
Opettajat
Jukka Selin
Ryhmät
RIPA25
Ristiinopiskelu
Opintojakso
CO00FQ65
Toteutukselle CO00FQ65-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Opintojakson tavoitteena on tutustua peliohjelmointiin edistyneimpiin aiheisiin Unity-pelimoottorin avulla. Tällaisia aiheita ovat mm. pelillistäminen, monipelit ja mobiilipelit.

Sisältö

• Tarvittaessa Unity-pelimoottorin ja C#-ohjelmointikielen kertausta
• Tarvittaessa 2D- ja 3D-peliohjelmoinnin kertausta Unity-pelimoottorilla
• Pelillistämisen idea ja käytännön esimerkkejä
• Monipelien perusidea Unity-pelimoottorilla
• Mobiilipelien perusidea Unity-pelimoottorilla Android-ympäristöön
• Mahdollisia muita aiheita

Opiskelumateriaali

Opintojako perustuu opettajan tekemään kirjalliseen materiaaliin, sekä opetusvideoihin. Ulkopuolista materiaalia ei välttämättä tarvita.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Ei

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

• Opiskelija voi edetä itsenäisesti täysin omaan tahtiinsa. Opintojakso on suoritettu, kun vaaditut tehtävät on hyväksytysti suoritettu ja palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä mitään aikaan tai paikkaan sidottuja elementtejä.
• Kaikki tarvittava materiaali (oppikirja ja videot), ohjeistus ja tehtävät löytyvät opintojakson Learn-alustalta.

Opiskelijan työmäärä

5 opintopistettä vastaa n. 135 tuntia opiskelijan työtä.

Lisätietoja opiskelijoille

Tämä on CampusOnline-toteutus, eikä ole tarkoitettu Xamkin tutkinto-opiskelijoille.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

• Opintojakson suoritus perustuu hyväksytysti tehtyihin ohjelmointitehtäviin, joita opiskelija voi tehdä ja palauttaa täysin omaan tahtiinsa. Ohjelmointitehtäviä on kolme kappaletta.
• Opintojako on suoritettu, kun kaikki tehtävät on hyväksytysti palautettu opintojakson Learn-alustalle.
• Opintojakso ei sisällä tenttiä.

Siirry alkuun