Matkailu- ja ravitsemisalan markkinointi (5op)
Toteutuksen tunnus: MR00FD79-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 12.01.2026 - 08.03.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Matkailu- ja ravitsemisalan koulutus
- Opettajat
- Kirsi Kuusisto
- Vastuuopettaja
- Kirsi Kuusisto
- Ryhmät
-
MRAMI25KVMatkailu- ja ravitsemisala, verkkototeutus
- Opintojakso
- MR00FD79
Toteutukselle Matkailu- ja ravitsemisalan markkinointi MR00FD79-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Osaat määritellä markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osa-alueet.
Tiedät markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot ja osaat arvioida ja soveltaa niitä palveluyrityksen näkökulmasta erilaisissa tilanteissa ja organisaatioissa.
Tunnet markkinoinnin suunnittelua ohjaavia teoreettisia malleja ja osaat hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa.
Sisältö
Mitä ovat markkinoinnin keskeiset käsitteet ja kilpailukeinot?
Mitkä ovat keskeisimmät alalla käytetyt markkinointikanavat ja kuinka niitä hyödynnetään?
Mitkä ovat markkinoinnin suunnittelussa hyödynnettäviä keskeisiä malleja ja miten voit hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.
Opiskelumateriaali
Opintojakson opiskelumateriaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.
Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kolme Teams-tapaamista. Luennot tallennetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson oppimistehtävät esitellään Learn-alustalla.
Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
Toteutuksen osien kuvaus
Toteutuksen osat ovat:
1. Markkinoinnin keskeiset käsitteet ja kilpailukeinot
2. Keskeisimmät alalla käytetyt markkinointikanavat
3. Markkinoinnin suunnittelu
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella
Arviointiperusteet:
Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
- arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
- työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
- arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
- valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
- edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
- soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.