Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja ravitsemisalan markkinointi (5op)

Toteutuksen tunnus: MR00FD79-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
12.01.2026 - 08.03.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Matkailu- ja ravitsemisalan koulutus
Opettajat
Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
MRAMI25KV
Matkailu- ja ravitsemisala, verkkototeutus
Opintojakso
MR00FD79

Toteutukselle Matkailu- ja ravitsemisalan markkinointi MR00FD79-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Osaat määritellä markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osa-alueet.
Tiedät markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot ja osaat arvioida ja soveltaa niitä palveluyrityksen näkökulmasta erilaisissa tilanteissa ja organisaatioissa.
Tunnet markkinoinnin suunnittelua ohjaavia teoreettisia malleja ja osaat hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa.

Sisältö

Mitä ovat markkinoinnin keskeiset käsitteet ja kilpailukeinot?
Mitkä ovat keskeisimmät alalla käytetyt markkinointikanavat ja kuinka niitä hyödynnetään?
Mitkä ovat markkinoinnin suunnittelussa hyödynnettäviä keskeisiä malleja ja miten voit hyödyntää niitä markkinoinnin suunnittelussa?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
c. työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
d. arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
e. valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
f. edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
g. soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Opiskelumateriaali

Opintojakson opiskelumateriaalina on Learn alustan materiaali, sekä muu itsenäisesti etsitty materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso opiskellaan verkkototeutuksena.

Opintojakso sisältää orientaatiotapaamisen lisäksi kolme Teams-tapaamista. Luennot tallennetaan ja ne ovat katsottavissa myöhemmin Learn -alustan linkin kautta.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson tehtävät on mahdollista suorittaa työelämään integroiden.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson oppimistehtävät esitellään Learn-alustalla.

Oppimistehtävät tulee palauttaa niille määrättyihin palautuspäiviin mennessä.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä on 135 tuntia.
Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.

Toteutuksen osien kuvaus

Toteutuksen osat ovat:
1. Markkinoinnin keskeiset käsitteet ja kilpailukeinot
2. Keskeisimmät alalla käytetyt markkinointikanavat
3. Markkinoinnin suunnittelu

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakso arvioidaan oppimistehtävien perusteella

Arviointiperusteet:

Opiskelija osaa
- käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa.
- arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti.
- työskennellä tiimin jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia.
- arvioida toimintaa asiakas-, käyttäjä- ja kohderyhmätilanteissa.
- valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan.
- edistää tiimin tavoitteellista toimintaa.
- soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.

Siirry alkuun