Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen (5op)
Toteutuksen tunnus: MR00EZ01-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.04.2026 - 19.04.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 24.08.2026 - 20.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Kirsi Kuusisto
- Vastuuopettaja
- Kirsi Kuusisto
- Ryhmät
-
MRMI26SVYMatkailu- ja palveluliiketoiminta, ylempi amk
- Opintojakso
- MR00EZ01
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
To 15.10.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen MR00EZ01-3002 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Pe 16.10.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen MR00EZ01-3002 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
To 03.12.2026 klo 09:00 - 16:00 (7 t 0 min) |
Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen MR00EZ01-3002 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Tavoitteet
Tunnet asiakaskokemuksen muodostumisen psykologisia perusteita.
Tunnet keskeisiä palvelualan asiakaskokemustutkimuksen malleja ja menetelmiä sekä osaat kuvata erilaisten menetelmien edut ja rajoitteet.
Osaat suunnitella, toteuttaa ja raportoida palvelualan asiakaskokemustutkimuksen.
Osaat hyödyntää tuloksia organisaation tai alan kehittämisessä.
Sisältö
Mistä asiakaskokemus muodostuu?
Mitkä ovat asiakaskokemustutkimuksen keskeiset käsitteet, mallit ja menetelmät sekä menetelmien edut ja rajoitteet?
Kuinka valitset analyysimenetelmät ja perustelet valintojasi?
Miten suunnittelet, toteutat ja raportoit asiakaskokemustutkimuksen?
Miten hyödynnät tutkimusta organisaatioiden asiakaskokemuksen kehittämisessä strategiatasolla ja päivittäisjohtamisessa?
Arviointi
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti tietoa palvelualan asiakaskokemuksesta.
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
c. arvioida itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa.
d. kehittää toimintoja itsenäisesti.
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä päivittäisjohtamisen ja asiakaskokemuksen kehittämisen näkökulmasta.
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti.
Arviointiasteikko
1-5