Siirry suoraan sisältöön

Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen (5op)

Toteutuksen tunnus: MR00EZ01-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
07.04.2026 - 19.04.2026
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
24.08.2026 - 20.12.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Kirsi Kuusisto
Vastuuopettaja
Kirsi Kuusisto
Ryhmät
MRMI26SVY
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, ylempi amk
Opintojakso
MR00EZ01

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 21 t 0 min.

Aika Aihe Tila
To 15.10.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen MR00EZ01-3002
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Pe 16.10.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen MR00EZ01-3002
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
To 03.12.2026 klo 09:00 - 16:00
(7 t 0 min)
Matkailu- ja ravitsemisalan asiakaskokemuksen tutkimuksellinen kehittäminen MR00EZ01-3002
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Tunnet asiakaskokemuksen muodostumisen psykologisia perusteita.
Tunnet keskeisiä palvelualan asiakaskokemustutkimuksen malleja ja menetelmiä sekä osaat kuvata erilaisten menetelmien edut ja rajoitteet.
Osaat suunnitella, toteuttaa ja raportoida palvelualan asiakaskokemustutkimuksen.
Osaat hyödyntää tuloksia organisaation tai alan kehittämisessä.

Sisältö

Mistä asiakaskokemus muodostuu?
Mitkä ovat asiakaskokemustutkimuksen keskeiset käsitteet, mallit ja menetelmät sekä menetelmien edut ja rajoitteet?
Kuinka valitset analyysimenetelmät ja perustelet valintojasi?
Miten suunnittelet, toteutat ja raportoit asiakaskokemustutkimuksen?
Miten hyödynnät tutkimusta organisaatioiden asiakaskokemuksen kehittämisessä strategiatasolla ja päivittäisjohtamisessa?

Arviointi

Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti tietoa palvelualan asiakaskokemuksesta.
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa.
c. arvioida itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa.
d. kehittää toimintoja itsenäisesti.
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä päivittäisjohtamisen ja asiakaskokemuksen kehittämisen näkökulmasta.
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti.

Arviointiasteikko

1-5

Siirry alkuun