Pelien analysointi (5op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU08-3014
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
- Opettajat
- Mikko Lehto
- Vastuuopettaja
- Mikko Lehto
- Ryhmät
-
GDKV24KMGame design, part-time studies
- Opintojakso
- GD00CU08
Toteutuksella on 6 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 19 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Pe 16.01.2026 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Game analysis GD00CU08-3014 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Pe 06.02.2026 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Game analysis GD00CU08-3014 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Pe 20.02.2026 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Game analysis GD00CU08-3014 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
To 12.03.2026 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Game analysis GD00CU08-3014 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Pe 10.04.2026 klo 09:00 - 11:30 (2 t 30 min) |
Game analysis GD00CU08-3014 |
MS05
Tietokoneluokka (28+1), Meduusa-studio
|
Pe 24.04.2026 klo 12:30 - 16:00 (3 t 30 min) |
Game analysis GD00CU08-3014 |
MS10
Tietokoneluokka (26+1)
|
Tavoitteet
Opit analysoimaan videopelien eri mekaniikkoja, tarinoita ja ratkaisuja.
Tutustut erilaisiin pelimekaniikoihin ja tutkit erilaisia pelityylejä, joille on ominaista niiden toteutus.
Sisältö
Kuinka analysoida peliä pelaamisen avulla?
Kuinka tunnistaa eri pelimekaniikat ja peleissä olevat pelielementit?
Kuinka analysoida videopelin tiettyjä segmenttejä?
Kuinka verrata videopelejä ja niiden sisältöä?
Kuinka tarinankerronta ja rakenteelliset ratkaisut on otettu käyttöön peleissä?
Kuinka kirjoittaa analyysi ja luoda pelien esityksiä?
Arviointi
- käyttää ammatillista sanastoa systemaattisesti.
- etsiä tietoja ammattialan tärkeimmistä tietolähteistä.
- tunnistaa toisiinsa liittyvät tehtävät ja analysoida kuinka pelit on tehty.
- käyttää ammattialan avainmalleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita. Kirjoita analyysi ja esitä havainnot.
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Kurssi on pääosin verkossa. Luennot ovat vain ryhmän kontaktipäivinä.
Jos sinulla on vastaava aiempi opintosuoritus (ts. korkeakoulutasoinen kurssisuoritus), olet opiskellut vuoden esim. kansanopistossa ja sinulla on työnäytteet esitettävissä tai sinulla on kurssia tasoa vastaava tai ylittävä osaaminen esim. työkokemuksen kautta ja portfolio esiteltävissä voit halutessasi pyrkiä hyväksilukemaan kurssin. Tästä on kuitenkin ensin keskusteltava kurssin opettajan kanssa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Kurssi sisältää mahdollisesti työelämästä tulevan toimeksiannon
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, johon sisältyy työjärjestyksen mukaisesti luentoja ja ryhmätyöskentelyä sekä itsenäisesti työstettäviä oppimistehtäviä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Esitietovaatimukset
Required studies of Basics of game design or equivalent skills in game design, understanding of game genres and terminology of video gaming.