Pelituotanto (5op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU19-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
- Opettajat
- Mikko Lehto
- Vastuuopettaja
- Mikko Lehto
- Ryhmät
-
GDKV24SPGame design, full-time studies
- Opintojakso
- GD00CU19
Toteutukselle Pelituotanto GD00CU19-3015 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Tunnet ketterät kehittämismenetelmät ja kuinka soveltaa erilaisia projektinhallintatyökaluja (kuten Scrum ja Kanban) pelien kehitysprojekteihin.
Sinulla on perustiedot immateriaalioikeuksista ja tuotesuojasta pelien kehittämisen yhteydessä.
Pystyt tuottamaan tuotantosuunnitelman, joka sisältää aikataulutukset ja budjetit.
Tunnet työsopimukset, lisenssit ja lailliset sopimukset, kuten NDA ja EULA.
Pystyt arvioimaan pelikonseptin liiketoiminnan kannattavuuden ja esittelemään sen muille.
Sisältö
Kuinka luoda tuotantosuunnitelma ja budjetti?
Kuinka seurata pelin tuotantoprosessia ja varmistaa aikataulujen pitävyys?
Kuinka myydä peli-ideaasi?
Mitkä tekijänoikeuslain, tuotesuojan ja sopimusten näkökohdat sinun tulee olla tietoinen omassa tuotantotyössäsi?
Arviointi
Taso 3 saavuttanut opiskelija kykenee
- arvioida tietolähteitä kriittisesti.
- luo pelisuunnitelma ja budjetti ja valitse sopivat projektinhallintatyökalut.
- ymmärtää oman tuotantotyön juridiset kysymykset ja analysoi niitä kriittisesti.
Opiskelumateriaali
Materiaali Learnissä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
• Opetus toteutetaan kokonaan lähiopetuksena Kouvolan kampuksella lukujärjestyksen mukaan. Etäosallistuminen ei ole mahdollista eikä lähiopetusta tallenneta.
• Opiskelu rytmittyy työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien ja ryhmässä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
• Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti sekä ryhmänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opiskelijat työstävät omaa peliprojektiaan.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojaksolla suoritetaan kunkin osion päätteeksi oppimistehtävä. Opintojakso ei sisällä erillistä tenttiä.
Kurssi päättyy toteutuksen tiedoissa ilmoitettuna aikana, johon mennessä opiskelija on palauttanut suoritukseen vaadittavat harjoitustehtävät ja täyttänyt muut hyväksytyn suorituksen vaatimukset.
Opiskelijan työmäärä
• 1 op vastaa noin 27 tuntia opiskelijan työtä. Työmäärä kuitenkin riippuu opiskelutaidoista ja aiemmasta osaamisesta.
• 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t sisältäen työjärjestyksen mukaiset luennot, ryhmätyöskentelyn ja itsenäisesti työstettävät oppimistehtävät.
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssi kytkeytyy tiiviisti 2. vuoden peliprojektiin.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin. Opintojakson suoritukseen kuuluu kaikkien oppimistehtävien hyväksytty suoritus.
Esitietovaatimukset
Basic knowledge of game production required.