Väri, materiaali ja pinta (5op)
Toteutuksen tunnus: GA00FS47-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.01.2026 - 30.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Game Art
- Opettajat
- Sarah-Jane Leavey
- Vastuuopettaja
- Sarah-Jane Leavey
- Ryhmät
-
GAKV26KPGame art, full-time studies
- Opintojakso
- GA00FS47
Toteutukselle Väri, materiaali ja pinta GA00FS47-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
• Ymmärrät väriteorian perusteet ja sen soveltamisen pelitaiteessa.
• Ymmärrät ihmisen värinäön mekanismit.
• Ymmärrät valon fysiikan ja sen kuinka valo käyttäytyy eri materiaalien kanssa.
• Osaat sekoittaa värejä digitaalisessa mediassa.
• Osaat analysoida ja jäljitellä reaalimaailman materiaaleja digitaalisessa muodossa.
• Tunnet, miten valo käyttäytyy erilaisten pintojen ja materiaalien kanssa.
• Osaat valita ja käyttää materiaaleja sekä pintojen ominaisuuksia visuaalisen tarinankerronnan tukemiseksi.
• Ymmärrät värin ja symbolisen emotionaalisen merkityksen väliset suhteet.
Sisältö
• Mitä väriteoria on ja miten se vaikuttaa tunnelmaan ja pelattavuuteen?
• Miten valitaan ja käytetään materiaaleja digitaalisessa formaatissa?
• Mitä ovat pintojen ominaisuudet ja miten niitä jäljitellään?
• Miten eri materiaalit reagoivat valaistukseen?
• Miten suunnitellaan väripaletteja ottaen huomioon tunneperäinen merkitys ja/tai kulttuuriset viittaukset?
• Miten rakennetaan väripaletteja digitaalisessa mediassa?
Arviointi
Opiskelija osaa
– käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
– hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
– käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
Arviointiasteikko
1-5