Suunnitteluajattelu ja -prosessi (5op)
Toteutuksen tunnus: GA00FS49-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 07.04.2026 - 19.04.2026
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 01.08.2026 - 31.12.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Game Art
- Opettajat
- Suvi Pylvänen
- Sarah-Jane Leavey
- Ryhmät
-
GAKV26KPGame art, full-time studies
- Opintojakso
- GA00FS49
Toteutukselle Suunnitteluajattelu ja -prosessi GA00FS49-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
• Ymmärrät suunnitteluprosessin iteratiivisen luonteen peligrafiikassa ja -kehityksessä.
• Osaat soveltaa design-ajattelua visuaalisten ja pelillisten haasteiden ratkaisemiseen.
• Osaat työskennellä tehokkaasti monialaisissa tiimeissä.
• Tunnet prototypoinnin, testaamisen ja visuaalisten konseptien kehittämisen vaiheet.
Sisältö
• Mitä on design-ajattelu ja miten sitä sovelletaan pelitaiteessa?
• Miten määritellään ongelmia ja tuotetaan luovia ratkaisuja visuaalisen suunnittelun keinoin?
• Miten suunnittelet peligrafiikkaa ottaen huomioon pelattavuuden, kohdeyleisön ja brändin?
• Mitkä ovat suunnitteluprosessin vaiheet ideoinnista toteutukseen?
• Miten arvioidaan ja kehitetään omia suunnitelmia palautteen perusteella?
Arviointi
Opiskelija osaa
– käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
– etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
– hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
– toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
– käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
– toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti.
Arviointiasteikko
1-5