Henkilökohtainen myyntityö (5op)
Toteutuksen tunnus: LT00EB08-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 15.01.2026 - 17.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Mia Silvenius
- Vastuuopettaja
- Mia Silvenius
- Ryhmät
-
LTMI24SMLiiketalous, monimuoto
-
LTMI24SVBLiiketalous, verkkototeutus
-
LTMI24SVALiiketalous, verkkototeutus
- Opintojakso
- LT00EB08
Toteutukselle Henkilökohtainen myyntityö LT00EB08-3006 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.
Tavoitteet
Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.
Sisältö
Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?
Arviointi
b) osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
c) osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
d) osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla
Opiskelumateriaali
Kenner, K., Leino, S. 2020. #MYYNTIKIRJA Menesty uuden ajan B2B-myynnissä. Helsinki: Alma Talent
Learn-alustalle koottu muu oppimateriaali
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.
B2B-myyntityötä tehnyt tai tekevä opiskelija voi hakea mahdollisuutta osoittaa osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä, mutta osaamisen tunnistaminen edellyttää opiskelijavastaavan ja opettajan yhteistä suunnittelua sekä useamman vuoden aiempaa kokemusta B2B-myyntitehtävistä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin myynnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi olla joiltakin osin kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojakso alkaa 15.1.2026 ja se on kokonaan verkossa suoritettava. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä. Ota se huomioon, kun suunnittelet ajankäyttöäsi tämän opintojakson aikana. Opintojakso on jaettu kolmeen asiakokonaisuuteen välilehdittäin. Jokaiselta Learnin välilehdeltä löytyy kyseiseen osaan liittyvät opiskelumateriaalit ja tehtävät. Keskustelu- ja kertaustehtävät ovat aihealueiden teoriaa soveltavia työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Lisätietoja opiskelijoille
Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien
yhteispistekertymänä. Arviointiin vaikuttavan suorituksen puuttuminen merkitään yhteenlaskussa 0 pisteeksi.
Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut oppimistehtävät ja tentit.
Arvioinnissa hyödynnetään soveltuvin osin arviointimatriisia.
Opintojakson arviointiasteikko on 1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op