Siirry suoraan sisältöön

Henkilökohtainen myyntityö (5op)

Toteutuksen tunnus: LT00EB08-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
15.01.2026 - 17.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
LTMI24SM
Liiketalous, monimuoto
LTMI24SVB
Liiketalous, verkkototeutus
LTMI24SVA
Liiketalous, verkkototeutus
Opintojakso
LT00EB08

Toteutukselle Henkilökohtainen myyntityö LT00EB08-3006 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Osaat hankkia ja hyödyntää myyntityötä tukevaa asiakas-, tuote- ja kilpailijatietoa.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja osaat toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Osaat toteuttaa henkilökohtaisen myyntineuvottelun tarkoituksenmukaisella tavalla.

Sisältö

Mikä on myynnin ja henkilökohtaisen myyntityön rooli ja merkitys osana yrityksen markkinointia?
Millainen on yrityksen strategialähtöinen myyntiprosessi?
Mitä ovat henkilökohtaiset myyntitaidot ja miten niitä kehitetään?
Miten vuorovaikutustyyli vaikuttaa myyntityöhön?
Mitkä ovat myyntineuvottelun vaiheet ja miten myyntineuvottelu käydään?
Miten myyntityötä toteutetaan monikanavaisesti?

Arviointi

b) osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tietolähteistä
c) osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin kokonaisuuden ja myyntiprosessin eri vaiheiden edellyttämät tehtävät
d) osaat toimia myyntitilanteissa ja asiakaskohtaamisissa tarkoituksenmukaisilla tavoilla

Opiskelumateriaali

Kenner, K., Leino, S. 2020. #MYYNTIKIRJA Menesty uuden ajan B2B-myynnissä. Helsinki: Alma Talent

Learn-alustalle koottu muu oppimateriaali

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti, eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat tentit ja tehtävät omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

B2B-myyntityötä tehnyt tai tekevä opiskelija voi hakea mahdollisuutta osoittaa osaamisensa henkilökohtaisessa myyntityössä, mutta osaamisen tunnistaminen edellyttää opiskelijavastaavan ja opettajan yhteistä suunnittelua sekä useamman vuoden aiempaa kokemusta B2B-myyntitehtävistä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Oppimistehtävät ovat työelämälähtöisiä.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä ja aikataulussa. Suorittamiseen sisältyy työelämälähtöisiä oppimistehtäviä ja käsiteltäviin myynnin osa-alueisiin liittyviä kertaustenttejä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi olla joiltakin osin kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op opinnot edellyttävät noin 135 h työmäärää.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojakso alkaa 15.1.2026 ja se on kokonaan verkossa suoritettava. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä. Ota se huomioon, kun suunnittelet ajankäyttöäsi tämän opintojakson aikana. Opintojakso on jaettu kolmeen asiakokonaisuuteen välilehdittäin. Jokaiselta Learnin välilehdeltä löytyy kyseiseen osaan liittyvät opiskelumateriaalit ja tehtävät. Keskustelu- ja kertaustehtävät ovat aihealueiden teoriaa soveltavia työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.

Lisätietoja opiskelijoille

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei pakollisia ryhmätöitä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi opintojaksolla tehdään oppimistehtävien ja tenttien
yhteispistekertymänä. Arviointiin vaikuttavan suorituksen puuttuminen merkitään yhteenlaskussa 0 pisteeksi.
Arvioinnissa huomioidaan vain määräaikaan mennessä ohjeiden mukaisesti palautetut oppimistehtävät ja tentit.
Arvioinnissa hyödynnetään soveltuvin osin arviointimatriisia.
Opintojakson arviointiasteikko on 1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op

Siirry alkuun