Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelu ja myynti (5op)

Toteutuksen tunnus: LT00FA15-3015

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
09.03.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Mia Silvenius
Vastuuopettaja
Mia Silvenius
Ryhmät
LTMI26KV
Liiketalous, verkkototeutus
Opintojakso
LT00FA15

Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 0 min.

Aika Aihe Tila
Ti 10.03.2026 klo 15:00 - 16:00
(1 t 0 min)
Opintojakson esittely: Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3015
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
Ti 07.04.2026 klo 15:30 - 16:00
(0 t 30 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3015
Q&A
Ti 05.05.2026 klo 10:00 - 10:30
(0 t 30 min)
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3015
Q&A
Muutokset varauksiin voivat olla mahdollisia.

Tavoitteet

Osaat kuvata ja ymmärrät yrityksen asiakaspalvelukonseptin.
Osaat määritellä, mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy.
Osaat määritellä, miten asiakaspalvelua ja myyntityötä kannattaa toteuttaa palvelutilanteeseen peilaten.
Osaat hahmottaa myyntityön vaiheet ja toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.

Sisältö

Millainen on yrityksen asiakaspalvelukonsepti?
Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Miten asiakaspalvelua ja myyntityötä toteutetaan?
Millainen on myyntityön prosessi ja sen eri vaiheet?

Arviointi

Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti asiakaspalveluun ja myyntiin liittyviä käsitteitä.
b) etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d) toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa.

Opiskelumateriaali

Opintojakson oppimateriaalina toimii:

Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.

Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena. Opintojaksoon sisältyy kolme verkkotapamista, näistä tiedotetaan opintojakson alustalla. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä. Verkkotapaamiset toteutetaan Teamsissa.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään pääasiassa itsenäisesti, mutta osa tehtävistä on mahdollista suorittaa myös ryhmätyönä, jos niin haluaa. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson oppimistehtävät ja kertaustentit tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin ja kertaustentteihin, jotka arvioidaan niiden omien kriteerien perusteella. Oppimistehtävät ja kertaustentit tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi olla myös kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista Teams -tapaamisista ja itsenäisestä opiskelusta.

Toteutuksen osien kuvaus

Tällä opintojaksolla tutustut asiakaspalvelun ja myynnin peruskäsitteisiin, asiakaspalvelukonseptiin ja myyntoprosessin eri vaiheisiin.Tämä viiden opintopisteen opintojakso on suunniteltu itsenäisesti suoritettavaksi verkko-opintojaksoksi, johon kuuluu monipuolisia oppimistehtäviä. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä. Jokaiselle opintojakson teemalle on varattu aikaa noin 3–4 viikkoa.

Opintojakso on jaettu kolmeen osa-alueeseen (asiakaspalvelu, asiakaspalvelukonsepti, myynti) Jotta voit suunnitella omaa oppimista, on hyvä pitää mielessä opintojakson tavoitteet ja sisältö.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettaja:

Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi

Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Opintojakson arviointiasteikko: 1–5

Siirry alkuun