Asiakaspalvelu ja myynti (5op)
Toteutuksen tunnus: LT00FA15-3015
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.11.2025 - 21.11.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
- Ajoitus
- 09.03.2026 - 31.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 60
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Mia Silvenius
- Vastuuopettaja
- Mia Silvenius
- Ryhmät
-
LTMI26KVLiiketalous, verkkototeutus
- Opintojakso
- LT00FA15
Toteutuksella on 3 opetustapahtumaa joiden yhteenlaskettu kesto on 2 t 0 min.
Aika | Aihe | Tila |
---|---|---|
Ti 10.03.2026 klo 15:00 - 16:00 (1 t 0 min) |
Opintojakson esittely: Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3015 |
Etäopetus lukujärjestyksen mukaan
|
Ti 07.04.2026 klo 15:30 - 16:00 (0 t 30 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3015 |
Q&A
|
Ti 05.05.2026 klo 10:00 - 10:30 (0 t 30 min) |
Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3015 |
Q&A
|
Tavoitteet
Osaat kuvata ja ymmärrät yrityksen asiakaspalvelukonseptin.
Osaat määritellä, mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy.
Osaat määritellä, miten asiakaspalvelua ja myyntityötä kannattaa toteuttaa palvelutilanteeseen peilaten.
Osaat hahmottaa myyntityön vaiheet ja toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.
Sisältö
Millainen on yrityksen asiakaspalvelukonsepti?
Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Miten asiakaspalvelua ja myyntityötä toteutetaan?
Millainen on myyntityön prosessi ja sen eri vaiheet?
Arviointi
Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti asiakaspalveluun ja myyntiin liittyviä käsitteitä.
b) etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d) toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa.
Opiskelumateriaali
Opintojakson oppimateriaalina toimii:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.
Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakso toteutetaan verkko-opetuksena. Opintojaksoon sisältyy kolme verkkotapamista, näistä tiedotetaan opintojakson alustalla. Osallistuminen edellyttää nettiyhteyden lisäksi kuva- ja ääniyhteyttä. Verkkotapaamiset toteutetaan Teamsissa.
Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelu rytmittävät oppimistehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään pääasiassa itsenäisesti, mutta osa tehtävistä on mahdollista suorittaa myös ryhmätyönä, jos niin haluaa. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakson oppimistehtävät ja kertaustentit tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin ja kertaustentteihin, jotka arvioidaan niiden omien kriteerien perusteella. Oppimistehtävät ja kertaustentit tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti.
Kansainvälinen yhteistyö
Opintojaksolla voi olla myös kansainvälistä yhteistyötä.
Opiskelijan työmäärä
5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista Teams -tapaamisista ja itsenäisestä opiskelusta.
Toteutuksen osien kuvaus
Tällä opintojaksolla tutustut asiakaspalvelun ja myynnin peruskäsitteisiin, asiakaspalvelukonseptiin ja myyntoprosessin eri vaiheisiin.Tämä viiden opintopisteen opintojakso on suunniteltu itsenäisesti suoritettavaksi verkko-opintojaksoksi, johon kuuluu monipuolisia oppimistehtäviä. Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä, mikä vastaa keskimäärin 135 tuntia opiskelijan työtä. Jokaiselle opintojakson teemalle on varattu aikaa noin 3–4 viikkoa.
Opintojakso on jaettu kolmeen osa-alueeseen (asiakaspalvelu, asiakaspalvelukonsepti, myynti) Jotta voit suunnitella omaa oppimista, on hyvä pitää mielessä opintojakson tavoitteet ja sisältö.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettaja:
Mia Silvenius, mia.silvenius@xamk.fi
Opintojaksolle hyväksytyt opiskelijat siirtyvät automaattisesti Learn-alustalle opintojakson alkaessa.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.
Opintojakson arviointiasteikko: 1–5