Siirry suoraan sisältöön

Verkkosivut ja hakukonemarkkinointi (5op)

Toteutuksen tunnus: DM00FS19-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
30.03.2026 - 31.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Marja-Leena Koskinen
Ryhmät
DMMI26KVY
Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Opintojakso
DM00FS19

Toteutukselle Verkkosivut ja hakukonemarkkinointi DM00FS19-3001 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Osaat arvioida ja kehittää yrityksen verkkosivuston merkitystä, toimivuutta ja käyttäjälähtöisyyttä.
Osaat arvioida hakukonemarkkinoinnin merkitystä keskeisenä osana digitaalista markkinointia.
Osaat suunnitella ja toteuttaa hakukonemarkkinointia yrityksen strategisten tavoitteiden näkökulmasta.
Osaat mitata ja arvioida hakukonemarkkinoinnin tuloksia ja hyödyntää niitä markkinoinnin kehittämisessä.

Sisältö

Millaiset ovat käyttäjälähtöiset verkkosivut ja miten liikennettä luodaan ja mitataan?
Mikä on hakukonemarkkinoinnin merkitys osana yrityksen digitaalista markkinointia?
Miten hakukonemarkkinointia suunnitellaan ja toteutetaan yrityksen strategisten tavoitteiden näkökulmasta?
Miten hakukonemarkkinoinnin tuloksia mitataan ja analysoidaan sekä hyödynnetään markkinoinnin kehittämisessä?

Arviointi

Osaat
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa verkkosivustosta ja hakukonemarkkinoinnista.
d. kehittää yrityksen verkkosivustoa ja hakukonemarkkinointia.
e. arvioida hakukonemarkkinoinnin tuloksia.

Opiskelumateriaali

Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia.
Lisäksi opintojaksolla toteutetaan asiantuntijaluentoja.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso, johon kuitenkin sisältyy yhteisiä Teams-tapaamisia (opintojakson aloitus, asiantuntijaluennot).

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan ja digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 30.3.2025 ja päättyy 31.5.2026.
Opintojakson aloitus Teams-tapaamisena 30.3.2026.
Antti Leinon asiantuntijaluento 1 (Teams) xx.xx.2026.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) xx.xx.2026.
Antti Leinon asiantuntijaluento 2 (Teams) xx.xx.2026.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajana markkinoinnin lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Tälle opintojaksolle voivat osallistua vain Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutuksen opiskelijat. Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Tehtävien palautuspäivät ovat
26.4.2026 Verkkosivuston analysointi ja kehittäminen
31.5.2026 Hakukonemarkkinoinnin analyysi ja kehittäminen

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun