Siirry suoraan sisältöön

Asiakaspalvelu ja myynti (5op)

Toteutuksen tunnus: LT00FA15-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.11.2025 - 21.11.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle ei ole vielä alkanut.
Ajoitus
01.01.2026 - 30.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Logistiikan ja merenkulun koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Opettajat
Maarit Vahvanen
Vastuuopettaja
Maarit Vahvanen
Ryhmät
LOKT26KM
Logistiikka, insinöörikoulutus, monimuototo
Opintojakso
LT00FA15

Toteutukselle Asiakaspalvelu ja myynti LT00FA15-3020 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Osaat kuvata ja ymmärrät yrityksen asiakaspalvelukonseptin.
Osaat määritellä, mistä hyvä asiakaspalvelu syntyy.
Osaat määritellä, miten asiakaspalvelua ja myyntityötä kannattaa toteuttaa palvelutilanteeseen peilaten.
Osaat hahmottaa myyntityön vaiheet ja toimia tarkoituksenmukaisella tavalla prosessin eri vaiheissa.

Sisältö

Millainen on yrityksen asiakaspalvelukonsepti?
Mitkä ovat hyvän asiakaspalvelun osatekijät?
Miten asiakaspalvelua ja myyntityötä toteutetaan?
Millainen on myyntityön prosessi ja sen eri vaiheet?

Arviointi

Opiskelija osaa
a) käyttää johdonmukaisesti asiakaspalveluun ja myyntiin liittyviä käsitteitä.
b) etsiä tietoa keskeisistä tiedonlähteistä.
d) toimia asiakkaiden ja kohderyhmien kanssa.

Opiskelumateriaali

Opintojakson oppimateriaalina toimii:
Bergström, S. & Leppänen, A. 2021. Yrityksen asiakasmarkkinointi. 19., uudistettu painos. Helsinki: Edita.

Ojanperä, T., Pyyhtiä, T. & Rehn, A. 2023. "Vihaan myyntiä!": Myynnin myytit ja modernit mahdollisuudet. Helsinki: Alma Talent.

Muu opiskelumateriaali julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opetus toteutetaan lähiopetuksena Kotkan kampuksella monimuotoryhmän lähiopetuspäivinä. Etäosallistuminen lähipäiviin ei ole mahdollista. Lähiopetuksen lisäksi opintojaksolla on verkossa toteutettavia mentorointitapaamisia, jotka on tarkoitettu tukemaan opintojakson itsenäistä opiskelua. Opettajan ohjausta on saatavilla lähi- ja etätapaamisissa.

Opintojaksolla opiskelu tapahtuu Learn-ympäristössä. Pääsy opintojaksoalustalle aukeaa opintojakson alkamispäivänä. Opiskelua rytmittävät itsenäisesti ja ryhmässä tehtävät oppimistehtävät sekä etätunneilla toteutettavat tuntitehtävät. Arvioitavat tehtävät tehdään itsenäisesti ja ryhmässä/parityönä. Tehtävät on palautettava annetussa aikataulussa. Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla voidaan tehdä myös työelämäyhteistyötä.
Opintojakson oppimistehtäviä on mahdollisuus soveltaa työelämään tai oman tuotteen/yrityksen kehittämiseen.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakson oppimistehtävät tukevat opintojakson oppimistavoitteita sekä sisältöä. Opintojakson arviointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan erillisten kriteerien mukaisesti. Oppimistehtävät tulee palauttaa annettujen ohjeiden mukaisesti. Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälinen yhteistyö

Opintojaksolla voi olla myös kansainvälistä yhteistyötä.

Opiskelijan työmäärä

5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on n. 135 t, joka koostuu työjärjestyksen mukaisista Teams -tapaamisista, ryhmätyöskentelystä sekä itsenäisestä opiskelusta.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojaksolla auttaa hyvin suunniteltu itsenäinen opiskelu sekä hyvät ryhmätyötaidot.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi tehdään suhteessa opintojakson osaamistavoitteisiin ja arviointikriteereihin.

Siirry alkuun