Siirry suoraan sisältöön

Nuorten rahapelaaminen (2op)

Toteutuksen tunnus: AV00CZ12-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.08.2017 - 01.09.2017
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.10.2018 - 09.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
2 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Vanha_Avoin AMK ja täydennyskoulutus (vanhettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Mauno Saksio
Vastuuopettaja
Mauno Saksio
Ajoitusryhmät
Avoin AMK (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Xamk tutkinto-opiskelijat (Koko: 10 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoin AMK
Xamk tutkinto-opiskelijat
Opintojakso
AV00CZ12

Toteutukselle Nuorten rahapelaaminen AV00CZ12-3002 ei valitettavasti löytynyt varauksia. Varauksia ei ole mahdollisesti vielä julkaistu tai toteutus on itsenäisesti suoritettava.

Tavoitteet

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan:
- osallistujilla on perustietoa nuorten pelaamisesta ja eri näkökulmista pelaamiseen, pelaamiseen liittyvistä haitoista ja ongelmallisesta pelaamisesta
- osallistujilla on perustietoa ja työvälineita pelihaittojen ehkäisyyn ja nuoren tukemiseen pelaamisen ongelmissa

Sisältö

Tässä opintojaksossa digitaalinen pelaaminen -käsitteellä tarkoitetaan ei-rahapelaamista. Nuoria ei ole tarkasti määritelty iän mukaan, mutta opintojakson sisällöt liittyvät peruskoulu-, lukio- ja ammattioppilaitosikäisten nuorten maailmaan.

Arviointi

Opintojaksoon sisältyvien oppimistehtävien tekeminen

Opiskelumateriaali

Moduuliaineisto perustuu tämänhetkiseen tutkimustietoon ja kehittämistyöstä saatuun tietoon.
Oppimistehtäviä on kaksi: A-tehtävä liittyy nuorten rahapelaamiseen ja B-tehtävä digitaaliseen pelaamiseen. Tehtävät avautuvat näkyviin esittäytymisen jälkeen.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Työhön integroitu oppimisväylä:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina ja 2 opintopisteen laajuisena

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso sisältää verkko-oppimistehtäviä, jotka tulee tehdä annettavan aikataulun puitteissa. Opiskelija voi täydentää tarvittaessa vastauksiaan.

Opiskelijan työmäärä

Verkko-opiskelua ja siihen sisältyvien oppimistehtävien tekemistä kahden (2) opintopisteen eli 54 tunnin verran.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opppimistehtävien hyväksytty suorittaminen

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti pelaamiseen liittyviäammattikäsitteitä
b. hyödyntää verkkoaineistossa olevaa tutkimustietoa tietoa tiedonlähteistä
c. hahmotat nuorten pelaamiseen liittyviä tehtäväkokonaisuuksia ehkäisevässä työssä, tunnistamisessa, puheeksiottamisessa sekä ohjauksessa
d. toimia nuorten pelaajien kohtaamisessa sekä niin pelaajien kuin heidän läheistensä auttamisessa ja tukemisessa
e. hyödyntää pelaamiseen liittyviä puheeksiottamisemenetelmiä, pelaajien auttamiseen kehittyjä menetelmiä sekä tukea nuorten vanhempia
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Esitietovaatimukset

Ei edellytetä

Siirry alkuun