Skip to main content

Digital marketing communications (5 cr)

Code: AV00EN31-3001

General information


Timing
19.09.2022 - 30.11.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Open University of Applied Sciences
Teachers
Marja-Leena Koskinen
Teacher in charge
Marja-Leena Koskinen
Course
AV00EN31
No reservations found for realization AV00EN31-3001!

Objective

You are able to plan and use the means of digital marketing communications to different target groups taking into account the goals, content and assessment of communications.
You acquire the basic technical skills in computer graphics and layout.
You are able to take into consideration the ethical principles of marketing communications.

Content

What are integrated marketing communications and digital marketing communications?
How is digital media utilised in marketing communications?
How are computer graphics and layout programs utilised?
How are digital marketing communications monitored and measured?
What are the ethical principles of marketing communications?

Evaluation

c) You are able to identify interrelated tasks of marketing communications
e) You are able to use the main methods of digital marketing communications
g) You are able to justify your operations according to the ethical principles of marketing communications

Course material

Opintojaksoalustalle linkitetyt videluoennot ja muut sähköiset aineistot.

Study forms and methods

Itsenäisesti verkko-opintoina suoritettava opintojakso. Ei ryhmätöitä.
Opintojakson voi suorittaa myös nopeutetusti eli voit tehdä arviointiin vaikuttavat testit ja palauttaa raportin omassa aikataulussasi annettua aikataulutusta aikaisemmin.

Työhön integroitu oppimisväylä:

Tämä väylä on mahdollinen, jos esim. työskentelet ammattialaan liittyvässä yrityksessä tai organisaatiossa tai ammattialaan liittyvissä työtehtävissä. Tällöin voit suorittaa opintojakson työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Oppimistehtävien sisällöstä sinun tulee aina sopia opintojakson opettajan kanssa

RDI and work-related cooperation

Työelämälähtöisiä oppimistehtäviä.
Mahdollisesti vierailevia luennoitsijoita. Mahdollisista liveluennoista tehdään tallenne, ja ne ovat katsottavissa myöhemmin itselle sopivana aikana verkko-oppimisympäristössä.

Timing of exams and assignments

Opintojakso suoritetaan osa-alueittain annetussa järjestyksessä. Suorittamiseen sisältyy sekä tenttejä että oppimistehtäviä.

Student workload

5 op = 135 h

Further information

Tämä on Xamkin avoimen AMK:n tarjontaan sisältyvä opintojakso.
Xamkin tutkinto-opiskelijat eivät voi ilmoittautua avoimen AMK:n opintojaksoille

Evaluation scale

1-5

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Customer oriented marketing
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op

Go back to top of page