Skip to main content

School as an enviroment (3 cr)

Code: AV00EN74-3002

General information


Timing
08.03.2022 - 01.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Vanha_Open UAS and Continuing Education (vanhettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, school wellbeing
Teachers
Olli Rissanen
Teacher in charge
Olli Rissanen
Course
AV00EN74
No reservations found for realization AV00EN74-3002!

Objective

Hahmotat ja ymmärrät suomalaisen koulujärjestelmän.
Tiedät koululainsäädännön ja koulutyötä ohjaavan normiston.
Ymmärrät moniammatillisen työskentelyn merkityksen ja mahdollisuudet oppilaitostyöskentelyssä.

Content

Millainen on suomalainen koulujärjestelmä?
Miten lainsäädäntö ja opetussuunnitelmat sekä muut eri asiakirjat ohjaavat oppilaitostyötä?
Mitkä ovat moniammatillisen työskentelyn merkitys ja mahdollisuudet oppilaitostyöskentelyssä?

Evaluation

a. Osaat käyttää ammattikäsitteitä ja näyttää tietoperustaan liittyvän osaamisesi.
b. Osaat etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.

Course material

Learn-alustan materiaali

Study forms and methods

Opintojaksolla tutustut suomalaiseen koulutusjärjestelmään. Perehdyt keskeiseen lainsäädäntöön, opetussuunnitelmiin ja työtä ohjaaviin asiakirjoihin oppilaitoksissa.
Pohdit moniammatillisen työskentelyn mahdollisuuksia oppilaitoksissa. Kartoitat millaisia tehtäviä ja rooleja eri toimijoilla/ammattilaisilla on oppilaitosympäristössä hyvinvoinnin edistämiseksi.
Tunnet koulu- ja oppilaitosnuorisotyön keskeiset periaatteet.

RDI and work-related cooperation

Opiskelijoiden työelämäympäristöjen hyödyntäminen tehtävissä.

Timing of exams and assignments

Verkko-opinnot, virtuaaliluennot:
ti 8.3., ti 29.3. ja ti 26.4. klo 15-17

International cooperation

Ei kansainvälistä yhteistyötä

Student workload

Opintojakson laajuus on 3 op eli 81 opiskelijan työtuntia.

Evaluation scale

Approved/Failed

Go back to top of page