Siirry suoraan sisältöön

Strateginen muutosjohtaminen digiympäristössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: DM00EA34-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.01.2022 - 23.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2022 - 27.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
E-kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
Opettajat
Heli Kesämaa
Marja-Leena Koskinen
Vastuuopettaja
Heli Kesämaa
Ryhmät
DMMI22KY
Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
Opintojakso
DM00EA34
Toteutukselle DM00EA34-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaation (työpaikka, oma yritys tai lähipiirissä oleva yritys) liiketoiminnan kannalta merkittävät digitalisaation megatrendit ja toimintaympäristön muutokset.
Osaat kuvata ja analysoida digiympäristön tarjoamat mahdollisuudet palveluliiketoiminnalle ja uusille innovatiivisille liiketoimintamalleille.
Osaat tunnistaa oman organisaation muutostarpeita ja soveltaa kehittämistyön ja muutoksessa johtamisen käytäntöjä.

Sisältö

Millaisia muutosvoimia ja toimijoita vaikuttaa yrityksen toiminta- ja kilpailuympäristössä?
Millainen on yrityksen digitaalisuuden tilanne ja sen kehitystarpeet?
Miten ennakoidaan? Millaisia mahdollisuuksia erilaiset megatrendit ja digitaalinen disruptio voivat tuottaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat uudet liiketoimintamallit ja palvelut digitaalisessa ympäristössä?
Millaisia muutoksia strategiset valinnat edellyttävät ja miten kehittämistä ja muutosta johdetaan?

Arviointi

Osaat:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa digitaalisen toimintaympäristön vaikutuksista liiketoimintaan
d. vastata ja kehittää yrityksen digitaalisen liiketoiminnan strategiaa
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta

Opiskelumateriaali

- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita/ kirjallisuutta ja muuta materiaalia
- Lisäksi muita asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä, keskustelutehtäviä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.

TKI ja työelämäyhteistyö

Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digiliiketoiminnan kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Opintojakso on verkkokurssi, jossa tehtävät ja tentit suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti.
Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 11.1.2022 ja päättyy 27.3.2022.

Opiskelijan työmäärä

5 op työmäärä = noin 135 h

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.

Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.

Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen

Siirry alkuun