Asiakashankinta ja myynti (5 op)
Toteutuksen tunnus: DM00EA37-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
10.01.2022 - 23.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
14.03.2022 - 31.05.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Digimarkkinoinnin johtamisen koulutus (ylempi amk)
- Opettajat
- Heli Kesämaa
- Marja-Leena Koskinen
- Vastuuopettaja
- Heli Kesämaa
- Ryhmät
-
DMMI22KYDigimarkkinoinnin johtamisen koulutus, ylempi amk
- Opintojakso
- DM00EA37
Tavoitteet
Osaat tunnistaa ja kuvata oman organisaatiosi eri asiakasryhmien asiakaskäyttäytymiseen vaikuttavat keskeiset tekijät.
Osaat hahmottaa yrityksen myyntiprosessin ja tunnistaa sekä analysoida asiakkaiden käyttäytymistä eri kanavissa prosessin eri vaiheissa.
Osaat analysoida ja hyödyntää monikanavaisuuden tarjoamat mahdollisuudet asiakashankinnassa ja myynnissä.
Osaat hankkia ja analysoida asiakasymmärrystä lisäävää tietoa eri kanavista.
Sisältö
Miten monikanavaisuuden avulla voi tukea asiakkaan ostoprosessia ja tukea yrityksen myyntiä?
Millainen on yrityksen asiakashankinta- ja myyntiprosessi eri kanavissa?
Millaisia teknologioita ja työkaluja voidaan käyttää asiakashankinnassa ja myynnissä?
Miten asiakkaita hankitaan digimainonnan keinoin?
Arviointi
Osaat:
d. Kehittää yrityksen asiakashankintaa ja myyntiä monikanavaisuutta hyödyntäen.
e. Arvioida asiakasymmärrystä tukevaa asiakastietoa ja perustella sen käyttöä asiakashankinnan ja myynnin kehittämisessä.
Opiskelumateriaali
- Opintojaksolla aihetta (asiakashankinta ja myynti) tarkastellaan digimarkkinoinnin näkökulmasta
- Opiskeltavat aineistot ovat videoluentoja, tutkimusartikkeleita ja muuta materiaalia
- Hakusana-, some- ja natiivimainonnan asiantuntijaluentoja
- Kertaustenttejä, soveltavia analyysi- ja kehittämistehtäviä omaan organisaatioon, keskustelutehtäviä
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Opintojakson voi suorittaa täysin etänä.
TKI ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään oman yrityksen digimarkkinoinnin kehittämistyötä (analyysi- ja oppimistehtävät). Mukana on myös vierailevia asiantuntijoita.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Opintojakso suoritetaan annetun aikataulun mukaisesti. Aikataulut vahvistetaan heti opintojakson alussa.
Opiskelu alkaa 14.3.2022 ja päättyy 31.5.2022.
Opiskelijan työmäärä
5 op työmäärä = noin 135 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajat
yliopettaja Heli Kesämaa heli.kesamaa@xamk.fi ja lehtori Marja-Leena Koskinen marja-leena.koskinen@xamk.fi
Lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita.
Opettaja lähettää Learn-verkko-oppimisympäristöön kirjautumista varten kurssiavaimen opiskelijoille sähköpostilla noin viikkoa ennen kurssin alkua.
Opintojakso on osa Digimarkkinoinnin johtaminen yamk-koulutusta ja edellyttää liiketalouden amk-tutkintoa ja työkokemusta digimarkkinoinnin tehtävissä.
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
alempi liiketalouden korkeakoulututkinto tai vastaava osaaminen