Research and development in health care (5 cr)
Code: FT00AE06-3001
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Asta Siekkinen
- Merja Reunanen
- Tarja Turtiainen
- Teacher in charge
- Merja Reunanen
- Groups
-
FTSA17SMPhysiotherapy, part-time studies
-
FTSA17KPPhysiotherapy, full-time studies
- Course
- FT00AE06
Objective
You can search data from the key social and health care databases.
You can run specified searches and examine the search results in terms of how they meet your needs and, if necessary, correct your own actions.
You can critically read and evaluate scientific publications, taking into account the aspects related to research ethics and reliability.
You understand the principles of scientific writing and you can apply them to your thesis.
You understand the concept of evidence-based practice (EBP), and its importance in social and health care field.
You understand the information theoretical premises for research methods.
You know the key research strategies and methods used in social and health care.
You are familiar with the thesis process as described in Xamk instructions.
Content
What are the basic methods of research, development and innovation used in social and health care?
What are the central databases used in social and health sciences and how do you search information from them?
What is evidence-based practice in social and health care?
How do you read and evaluate scientific articles and studies?
How do you analyze research papers and how do you make a synthesis of them?
What is a Bachelor's thesis and what is the thesis process like in Xamk?
What are research ethics, validity and reliability of research and how can you apply them to different types of research strategies and methods?
How do you report your thesis according to the principles of scientific writing?
How do you inform the appropriate target groups about your Bachelor's thesis?
Evaluation
a, b, c, g (graduation-level know-how and skills)
Course material
Moodle-opiskeluympäristössä on tarjolla opiskeluaineistoa. Oppimistehtävät edellyttävät sen lisäksi itsenäistä ja ohjattuakin tiedonhakua.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan. Opintojaksolla on valittavissa joko työpajatyyppinen opiskelu ja/tai itsenäisesti Moodlessa tehtävät oppimistehtävät. Osa opintojakson tehtävistä edellyttää lähiopiskelua kampuksella.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit nopeuttaa opintojasi opintojen keskivaiheilta alkaen esimerkiksi osallistumalla aiemmin aloittaneen ryhmän opintojaksoille tai tekemällä ennakkoon sovitulla tavalla osasuorituksia kesäopintoina. Tällöin perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista.
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Xamkin arviointikehikon mukaan.
Assessment criteria, fail (0)
Opintosuoritukset eivät yllä tyydyttävälle tasolle.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija osaa
a. käyttää johdonmukaisesti tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä käsitteitä
b. rajata ja perustella tietolähteiden käytön
e. soveltaa tarkoituksenmukaisia tutkimuksen ja kehittämisen strategioita ja menetelmiä sekä perustella niiden käyttöä
g. soveltaa tutkimuseettisten periaatteita eri tilanteissa
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija osaa
a. käyttää asiantuntevasti tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä käsitteitä
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä kriittisesti
e. valita tarkoituksenmukaisia tutkimuksen ja kehittämisen strategioita ja menetelmiä sekä perustella valinnat
g. soveltaa kriittisesti tutkimuseettisten periaatteita eri tilanteissa
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija osaa
a. käyttää laaja-alaisesti ja asiantuntevasti tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä käsitteitä
b. arvioida käyttämiään tietolähteitä monipuolisesti ja kriittisesti
e. arvioida ja valita soveltuvia tutkimuksen ja kehittämisen strategioita ja menetelmiä
g. edistää tutkimuseettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa tilanteissa