Basics of 2D animation (5 op)
Toteutuksen tunnus: GD00CU02-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.08.2018 - 07.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2018 - 19.10.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Degree Programme in Game Design
- Opettajat
- Marko Siitonen
- Vastuuopettaja
- Marko Siitonen
- Ryhmät
-
GDKV17SPGame design, full-time studies
- Opintojakso
- GD00CU02
Tavoitteet
Tunnet animaation periaatteet ja osaat hyödyntää niitä animaatioissasi.
Pystyt välittämään animoidun esineen avulla realismia ja uskottavuutta. Ymmärrät kuinka luoda liikettä.
Osaat käyttää After Effects- ja Photoshop-ohjelmistoja animaatiotarkoituksiin.
Sisältö
Mikä on animaatio ja mitkä ovat animaation 12 periaatetta? Miksi meillä on animaation periaatteet? Kuinka käytät erilaisia animaatiotekniikoita ja tyylejä?
Mitkä ovat eri animaation periaatteet ja miten ne vaikuttavat animaatioon? Kuinka animaation periaatteet liittyvät pelisuunnitteluun? Kuinka oikea animaatio vaikuttaa peliin ja pelikokemukseen?
Kuinka animoida hahmo? Mitkä ovat syklit ja kuinka animoit kävely-, juoksu- ja hyppyjaksoja?
Kuinka hyödyntää avain kuvia, kohteen seurantaa (tracking) ja liikeratoja, kameratekniikoita ja tehosteita? Mitä ovat Spritet ja kuinka tehdä niillä hahmoanimaatioita?
Arviointi
Taso 3 saavuttanut opiskelija pystyy:
- käyttää ammatillista sanastoa systemaattisesti.
- etsiä tietoja ammattialan tärkeimmistä tietolähteistä.
- tunnistaa toisiinsa liittyvät tehtävät.
- käyttää ammattialan avain menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.