Siirry suoraan sisältöön

Basics of 2D animation (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU02-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2018 - 19.10.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Opettajat
Marko Siitonen
Vastuuopettaja
Marko Siitonen
Ryhmät
GDKV17SP
Game design, full-time studies
Opintojakso
GD00CU02
Toteutukselle GD00CU02-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tunnet animaation periaatteet ja osaat hyödyntää niitä animaatioissasi.
Pystyt välittämään animoidun esineen avulla realismia ja uskottavuutta. Ymmärrät kuinka luoda liikettä.
Osaat käyttää After Effects- ja Photoshop-ohjelmistoja animaatiotarkoituksiin.

Sisältö

Mikä on animaatio ja mitkä ovat animaation 12 periaatetta? Miksi meillä on animaation periaatteet? Kuinka käytät erilaisia animaatiotekniikoita ja tyylejä?
Mitkä ovat eri animaation periaatteet ja miten ne vaikuttavat animaatioon? Kuinka animaation periaatteet liittyvät pelisuunnitteluun? Kuinka oikea animaatio vaikuttaa peliin ja pelikokemukseen?
Kuinka animoida hahmo? Mitkä ovat syklit ja kuinka animoit kävely-, juoksu- ja hyppyjaksoja?
Kuinka hyödyntää avain kuvia, kohteen seurantaa (tracking) ja liikeratoja, kameratekniikoita ja tehosteita? Mitä ovat Spritet ja kuinka tehdä niillä hahmoanimaatioita?

Arviointi

Taso 3 saavuttanut opiskelija pystyy:
- käyttää ammatillista sanastoa systemaattisesti.
- etsiä tietoja ammattialan tärkeimmistä tietolähteistä.
- tunnistaa toisiinsa liittyvät tehtävät.
- käyttää ammattialan avain menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Siirry alkuun