Siirry suoraan sisältöön

3D character design (5 op)

Toteutuksen tunnus: GD00CU18-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2019 - 14.01.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2019 - 30.04.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Degree Programme in Game Design
Opettajat
Brenda Jiménez
Ryhmät
GDKV17SP
Game design, full-time studies
Opintojakso
GD00CU18
Toteutukselle GD00CU18-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Pystyt mallintamaan kolmiuloitteisia hahmoja käyttämällä kurssilla opittuja tekniikoita.
Tunnet hahmojen mallinnuksen rajoitukset käyttötarkoituksen perusteella.
Tutustut tekniikoihin, joita peliteollisuudessa käytetään hahmojen suunnittelussa.

Sisältö

Kuinka mallinnat 3D-hahmoja 3D-ohjelmistossa?
Mitkä ovat hahmon mallintamisen eri tekniikat? Milloin käytetään laatikkomallinnustekniikkaa ja reunasilmukkatekniikoita?
Kuinka luoda varusteita hahmoillesi, kuten vaatteita, koruja, työkaluja?
Mikä on sopiva tapa luoda vaatteita reaaliaikaiseen 3D: hen? Minkälaisia teksturointi tekniikoita käytetään vaatteita tai ihoa toteutettaessa.
Kuinka mallintaa hiuksia käyttäen erilaisia tekniikoita.
Mikä on Render Baking?

Arviointi

Taso 3 saavuttanut opiskelija pystyy:
- käyttää ammattimaista 3D-sanastoa ja käsitteitä asiantuntevasti.
- arvioida tietolähteitä kriittisesti.
- tunnistaa ja kuvailla ammatillisen alan yleisimmät hahmojen mallintamisongelmat ja niiden ratkaisut.
- valita sopivat mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat minkä tahansa 3D-mallin tarkoituksen mukaan ja perustella nämä valinnat (moottori, käyttö, laite).

Esitietovaatimukset

Required studies of Character and environment design, Basics of 3D modelling, and Basics of 2D animation or equivalent skills in human muscle anatomy, animation and character design.

Siirry alkuun