Skip to main content

Acute care nursing (5 cr)

Code: H25C400-3007

General information


Enrollment
20.08.2018 - 07.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
27.08.2018 - 31.12.2018
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Nursing
Teachers
Marko Issakainen
Niina Luukkonen
Tiina Lybeck
Teacher in charge
Niina Luukkonen
Course
H25C400
No reservations found for realization H25C400-3007!

Objective

You will be able to identify acute illness requiring treatment and acute medical conditions in nursing. You know how to take care of acute medical care, activities and assist the acute care treatment of the most common procedures. You are familiar with the acutely ill patient's condition, symptoms and treatment of the impact assessment.

Content

How do you assess acutely ill patient's condition? How to act in caring for trauma cases, poisoning patients infected, sudden coronary artery disease, of different ages suffering from respiratory failure, sudden gastroenterological or neurological disease infected patients. What do you do relaunching the different ages of patients? How do you pay attention to ethical issues in acute care?

Course material

Moodlessa oleva sekä muu opintojakson alussa esiteltävä opiskelumateriaali.

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet terveysalan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi / projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti Moodlessa olevaan materiaaliin, teet tarvittavat suoritukset ja osallistut pakolliseen lähiopetukseen.

Student workload

5 op = 135 t

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Assessment guidelines graduate-level (level 3) a. You can use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations. b. You can evaluate information sources critically. e. You can choose appropriate models and methods according to the purpose and justify these choices. f. You can promote teams’ goal-oriented operation. g. You can apply critically the ethical principles of the professional field in different situations.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Osaat käyttää johdonmukaisesti akuuttihoitotyön käsitteitä eri tilanteissa.
Osaat suoriutua sujuvasti ennakoimattomista tehtäväkokonaisuuksista akuuttihoitotyössä.
Osaat soveltaa akuuttihoitotyön malleja ja menetelmiä sekä perustella niiden käyttöä.
Osaat soveltaa hoitotyön eettisiä periaatteita akuuttihoitotyön tilanteissa.

Assessment criteria, good (3-4)

Osaat käyttää asiantuntevasti akuuttihoitotyön käsitteitä eri tilanteissa.
Osaat huomata ja kuvata akuuttihoitotyön ongelmia.
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit ja menetelmät akuuttihoitotyössä sekä perustella valinnan.
Osaat soveltaa kriittisesti hoitotyön eettisiä periaatteita akuuttihoitotyön tilanteissa.

Assessment criteria, excellent (5)

Osaat käyttää laaja-alaisesti ja asiantuntevasti akuuttihoitotyön käsitteitä eri tilanteissa.
Osaat luovasti päätellä ja ratkaista akuuttihoitotyön ongelmia.
Osaat arvioida ja kehittää akuuttihoitotyön menetelmiä.
Osaat edistää eettisten periaatteiden soveltamista ennakoimattomissa akuuttihoitotyön tilanteissa.

Qualifications

Medical nursing Surgical and perioperative nursing Mental health and substance abuse nursing Family nursing

Go back to top of page