Skip to main content

Developing expertise in social welfare (5 cr)

Code: HOE0FG39-3001

General information


Enrollment
18.08.2025 - 10.09.2025
Registration for introductions has not started yet. Registration starts :startDate
Timing
01.08.2025 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Social Services and Promotion of Functional Ability
Teaching languages
Finnish
Teachers
Päivi Petrelius
Teacher in charge
Päivi Petrelius
Groups
HOEKV25SY
Welfare and Participation Promotion, master studies
Course
HOE0FG39

Realization has 6 reservations. Total duration of reservations is 9 h 0 min.

Time Topic Location
Thu 28.08.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Asiantuntijuuden kehittyminen HOE0FG39-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Thu 28.08.2025 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Asiantuntijuuden kehittyminen HOE0FG39-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Fri 29.08.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Asiantuntijuuden kehittyminen HOE0FG39-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Fri 29.08.2025 time 10:45 - 12:15
(1 h 30 min)
Asiantuntijuuden kehittyminen HOE0FG39-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
250 Byod-/teorialuokka (27+1), päärakennus
249 Teorialuokka (32+1), päärakennus
Thu 16.10.2025 time 09:00 - 10:30
(1 h 30 min)
Asiantuntijuuden kehittyminen HOE0FG39-3001
251 Teorialuokka (40+1), päärakennus
Fri 28.11.2025 time 13:00 - 14:30
(1 h 30 min)
Asiantuntijuuden kehittyminen
357 Teorialuokka (80+1), Kaarisali päärakennus
Changes to reservations may be possible.

Objective

You recognize your bases as a learner and can plan and evaluate your learning process and need for professional growth.
You realize the most important ethical questions in the field of social services and strengthen your ability to work with them and also as a developer of work with customer, advocacy and research.
You can assess and develop your professional abilities systematically and versatile in the multidisciplinary working communities and networks of social services.

Content

How can you plan your learning process and update it?
How do you reflect ethical questions of your field?
How can you develop and assess your expertice?

Evaluation

The student can
a. make and evaluate critical use of multidisciplinary knowledge in own expertise
c. independently evaluate and manage own expertise
d. to respond and develop own reflection skills independently
f. to work independently as an expert in the social field or as an entrepreneur
g. communicate and interact in demanding international contexts of the well being expertise

Course material

Opiskelumateriaali jaetaan toteutuksen aikana/julkaistaan Learn-ympäristössä opintojakson alkaessa.

Study forms and methods

Toteutus sisältää syksyn 2025 aikana 3 lähiopetuskertaa Kouvolan kampuksella ja lisäksi aikaan sitomatonta/aikaan sidottua työskentelyä verkkoympäristössä. Lähiopetusta arkipäivinä. Opintojakso jatkuu kevään 2026 ja syksyn 2026 ajan. Tulevien lukukausien toteutussuunnitelmat julkaistaan syyskuussa 2025 ja tammikuussa 2026.

Opintojakso etenee syksyllä 2025 ryhmän yhteisen aikataulun mukaisesti. Opintojakso sisältää syksyn 2025 aikana osallistumisen lähiopetukseen ja/tai oppimisalustalla tapahtuvaan itsenäiseen perehtymiseen, sekä yhden yksilötehtävän. Yksilölliset oppimistehtävät palautetaan opintojakson päätteeksi.

Opettajan ohjausta saatavilla lähiopetuksen yhteydessä.

Opintojaksolla hyödynnetään erilaisia palautteenantotapoja. Niitä voivat olla esimerkiksi kirjallinen ja suullinen palaute. Lisäksi voidaan hyödyntää myös vertaispalautteenantoa.

Opintojakson tarkoituksena on tukea opintojen edistymistä, opiskelijoiden sosiaalialan asiantuntijuuden vahvistumista ja ammatillista kasvua sekä tarjota rakenne opiskelijavastaavan ja ryhmän kohtaamisille.

Opintojaksosta vastaa Hyvinvoinnin ja osallisuuden edistämisen koulutuksen opiskelija- ja koulutusvastaava, yliopettaja Päivi Petrelius, paivi.petrelius@xamk.fi, tel +35850-5609396

Opintojakso on ohjauksellinen ja vuorovaikutteinen opintoja tukeva opintojakso, joka jatkuu kolmen lukukauden ajan, vuoden 2026 loppuun.

Osallistuminen kontaktiopetukseen on suositeltavaa. Opintojaksojen kontaktiopetus tarjoaa mahdollisuuden vuorovaikutukseen monen eri alan osaajan kanssa, vahvistaa ammatillista itsetuntemusta ja tukee oman ammatillisen suunnan löytämistä.

Opintojakson voi kuitenkin suorittaa myös perehtymällä kontaktiopetuksen sisältöön ei-aikaansidotusti, sekä tekemällä oppimistehtävät. Asiantuntijuuden kehittyminen -opintojaksolla oppimistehtävät on aikataulutettu lukukausille.

Oppimistehtävät edellyttävät aina kontaktiopetuksessa tarjolla olevaan opetussisältöön perehtymistä.

Tehtävien palautusalustat löytyvät opintojakson etusivun alaosasta.

Opintojakson arvointi perustuu oppimistehtäviin, jotka arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Oppimistehtävissä opiskelijan tulee osoittaa, että hän on perehtynyt kontaktiopetuksessa esillä olleisiin teemoihin ja mahdollisiin jaettaviin lisämateriaaleihin.

Opiskelijan tulee oppimistehtävissä reflektoida kontaktiopetuksessa esillä olleita käsitteitä, lähestymistapoja ja tutkimustietoa ja pohtia niiden merkitystä itselleen, omalle asiantuntijuudelleen ja ammatilliselle toiminnalleen ja identiteetilleen.

Opintojakson sisältö kolmen lukukauden aikana:

HOPS-keskustelujen sopiminen.
orientoituminen opiskeluun, Xamkin käytännöt
ryhmäytyminen ja tutustuminen
ajankohtaisista opintoihin liittyvistä asioista viestittäminen
kokemusten jakaminen opinnoista ja opiskelusta
asiantuntijuus sosiaalialalla, ammatillinen identiteetti ja ammatillinen kasvu
lukukausittain käytävät palautekeskustelut ja tulevaan orientoituminen

Opintojaksolla noudatetaan Xamkin tutkintosääntöä ja opiskelun eettisiä ohjeita.

RDI and work-related cooperation

Opintojaksolla vierailee työelämän edustajia.

Timing of exams and assignments

Opintojakso alkaa 28.8.2025 ja päättyy joulukuussa 2026.

Student workload

• 1 ECTS credits equals 27 hours of work by the student.
• In a 5-credit course, the student's total maximum workload is approximately 135 hours including lessons, group work and independent study.

Course part description

Describe here the parts of the course implementation that are stated on Peppi and their relative share of the whole. Also, describe the completion method of each part, especially if the methods differ.

Further information

Present here information that is useful for students and is not stated in other sections.

Assessment methods and criteria

The student’s performance is assessed with reference to the learning objectives and assessment criteria of the course. The completion of the course requires X and Y to be completed with a passing grade.

State the scale above: 1–5 or pass/fail.

Go back to top of page