Skip to main content

Basics of foot health (5 cr)

Code: JT00DK90-3003

General information


Enrollment
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
24.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Podiatry
Teachers
Anni Issakainen
Marjo Heikkilä
Teacher in charge
Arja Kiviaho-Tiippana
Groups
JTSA20SM
Podiatry, part-time studies
Course
JT00DK90
No reservations found for realization JT00DK90-3003!

Objective

You understand the process of podiatry and the legislation regulating it.
You are familiar with foot self-care and related guidance.
You understand the areas affecting foot care and their importance for human wellbeing.
You understand the tissue damage healing process.
You know the most typical skin and nail problems.
You can assess patients' foot condition, including abnormalities of the foot structure.
You know the basics of aseptics.
You understand the significance of microbiology and pathology in podiatry.

Content

What does the podiatry process consist of?
How do laws regulate podiatry services?
What does foot health involve?
How is foot health promoted?
What are the phases of tissue damage healing processes and what happens during them?
What factors influence tissue damage healing processes?
What are the most typical skin and nail problems?
How do you assess the condition of patients' feet?
How do you pay attention to aseptics in podiatry?
What is the significance of microbiology and pathology in podiatry?

Evaluation

Students can
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.

Course material

Stolt ym. 2017. Jalkaterveys. Duodecim.
Riitta Saarikoski, Minna Stolt.2016 Terveet jalat. Duodecim
Mikrobiologia, Tautioppi (soveltuvin osin, lääketieteen verkkomateriaalit)

Study forms and methods

Työviikkopohjainen oppimisväylä
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Mikäli haluat nopeuttaa opintojasi, voit joko valita itsenäisiä suoritustapoja (esim. verkkototeutuksia) tai mahdollisesti valita opintoja jonkin toisen koulutuksesi ryhmän työjärjestyksestä. Itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaiseen oppimisväylään suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin itsenäisen toteutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hakea hyväksilukua opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Työhön integroitu oppimisväylä
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Student workload

5 op = 135 h opiskelijan työtä
Verkko-opintoja osa

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Information-based know-how, skills-based know-how, team work/management know-how/readiness to take responsibility
Evaluation
entry-level know-how and skills
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
(d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.)

Go back to top of page