Basics of foot health (5 cr)
Code: JT00DK90-3003
General information
- Enrollment
-
15.08.2020 - 04.09.2020
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
24.08.2020 - 31.12.2020
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 2 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Podiatry
- Teachers
- Anni Issakainen
- Marjo Heikkilä
- Teacher in charge
- Arja Kiviaho-Tiippana
- Groups
-
JTSA20SMPodiatry, part-time studies
- Course
- JT00DK90
Objective
You understand the process of podiatry and the legislation regulating it.
You are familiar with foot self-care and related guidance.
You understand the areas affecting foot care and their importance for human wellbeing.
You understand the tissue damage healing process.
You know the most typical skin and nail problems.
You can assess patients' foot condition, including abnormalities of the foot structure.
You know the basics of aseptics.
You understand the significance of microbiology and pathology in podiatry.
Content
What does the podiatry process consist of?
How do laws regulate podiatry services?
What does foot health involve?
How is foot health promoted?
What are the phases of tissue damage healing processes and what happens during them?
What factors influence tissue damage healing processes?
What are the most typical skin and nail problems?
How do you assess the condition of patients' feet?
How do you pay attention to aseptics in podiatry?
What is the significance of microbiology and pathology in podiatry?
Evaluation
Students can
- use professional vocabulary systematically.
- look for information in the key information sources of the field.
- identify interrelated tasks.
Course material
Stolt ym. 2017. Jalkaterveys. Duodecim.
Riitta Saarikoski, Minna Stolt.2016 Terveet jalat. Duodecim
Mikrobiologia, Tautioppi (soveltuvin osin, lääketieteen verkkomateriaalit)
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä
Mikäli haluat nopeuttaa opintojasi, voit joko valita itsenäisiä suoritustapoja (esim. verkkototeutuksia) tai mahdollisesti valita opintoja jonkin toisen koulutuksesi ryhmän työjärjestyksestä. Itsenäisesti suoritettavat oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaiseen oppimisväylään suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Oppimistehtävät ovat kuitenkin itsenäisen toteutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hakea hyväksilukua opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.
Työhön integroitu oppimisväylä
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.
Student workload
5 op = 135 h opiskelijan työtä
Verkko-opintoja osa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Information-based know-how, skills-based know-how, team work/management know-how/readiness to take responsibility
Evaluation
entry-level know-how and skills
Students can
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
(d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.)