Siirry suoraan sisältöön

Kulttuurihyvinvoinnin teoreettinen tausta (5 op)

Toteutuksen tunnus: KU00EG77-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
10.01.2022 - 23.01.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2022 - 04.03.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Kulttuurin koulutusyksikkö
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Kulttuurihyvinvoinnin koulutus (ylempi amk, Taiteet ja kulttuuriala)
Kulttuurihyvinvoinnin koulutus (ylempi amk, Terveys- ja hyvinvointialat)
Opettajat
Tuija Suikkanen-Malin
Piia Kleimola
Sanna Haapanen
Ryhmät
KUSKV22KY
Kulttuurihyvinvointi, sosiaali- ja terveysala, ylempi amk
KUMKV22KY
Kulttuurihyvinvointi, muotoilija, yamk
Opintojakso
KU00EG77
Toteutukselle KU00EG77-3002 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Tunnet keskeiset hyvinvointiteoriat.
Tunnet kulttuurihyvinvoinnin tutkimuksen yleisimmät suuntaukset.
Tunnet laaja-alaisesti kulttuurin vaikutukset hyvinvointiin.

Sisältö

Mitä ovat hyvinvoinnin käsitteet ja tutkimuksen yleisimmät suuntaukset?
Miten aistit, elämykset ja kokemukset tuottavat hyvinvointia?
Millaisia vaikutuksia kulttuurilla ja taiteella on hyvinvointiin?

Arviointi

Opiskelija osaa:
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa erityisosaamisalueellaan
b. ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa monialaisessa yhteistyössä
c. arvioida, tuottaa ja johtaa monialaisesti kulttuurihyvinvoinnin palveluprosesseja
d. ottaa itsenäisesti vastuu toiminnoista ja kehittää niitä monialaisesti
e. arvioida strategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti alan asiantuntijatehtävissä tai yrittäjänä
g.viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä

Opiskelumateriaali

Opiskelumateriaali Learn oppimisalustalla.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Opinnot toteutuvat lähiopetuksena 11.1.22 alkaen, opintoihin liittyy myös verkko-opiskelua Learn-verkkoympäristössä. Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa sosiaalisen tiedonjakamisen ja -muodostuksen avulla. Lähiopetuksen lisäksi opinnot sisältävät itsenäistä ja ryhmässä suoritettavaa tiedonhankintaa sekä tehtäviä

Opintoja nopeuttava oppimisväylä: Opinnot toteutuvat lähiopetuksena 11.1.22 alkaen, opintoihin liittyy myös verkko-opiskelua Learn-verkkoympäristössä. Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa sosiaalisen tiedonjakamisen ja -muodostuksen avulla. Lähiopetuksen lisäksi opinnot sisältävät itsenäistä ja ryhmässä suoritettavaa tiedonhankintaa sekä tehtäviä. Opintoja voi nopeuttaa tiedonhankinnan ja tehtävien osalta.

Työhön integroitu oppimisväylä: Opinnot toteutuvat lähiopetuksena 11.1.22 alkaen, opintoihin liittyy myös verkko-opiskelua Learn-verkkoympäristössä. Oppiminen tapahtuu lähiopetuksessa sosiaalisen tiedonjakamisen ja -muodostuksen avulla. Lähiopetuksen lisäksi opinnot sisältävät itsenäistä ja ryhmässä suoritettavaa tiedonhankintaa sekä tehtäviä. Opiskelija voi kohdentaa tehtäviä omaan työhönsä soveltaen.

TKI ja työelämäyhteistyö

Yhteistyoimintaa muiden kulttuurihyvinvointia opiskelevien kanssa alkaa rakentua opintojen yhteydessä.

Kansainvälinen yhteistyö

Kansainvälistä yhteistyötä ollaan rakentamassa.

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan tuntimäärä 135 tuntia:
Lähiopetus & verkkoluennot 25 tuntia
Tehtävät yksin ja ryhmässä 40 tuntia
Tiedonhankinta 70 tuntia

Toteutuksen osien kuvaus

Johdatus aiheeseen
Keskeiset hyvinvointiteoriat
Muotoiluajattelu
Kulttuurihyvinvointi ja kulttuurin vaikutukset hyvinvointiin

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu opiskelijan aktiivisuuteen ja tehtävien ja tentin arvointiin.

Siirry alkuun