Strategic management (5cr)
Code: L80C514-3001
General information
- Enrollment
- 02.01.2019 - 14.01.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 15.01.2019 - 28.04.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 60
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Unfortunately, no reservations were found for the realization Strategic management L80C514-3001. It's possible that the reservations have not yet been published or that the realization is intended to be completed independently.
Objective
Students can analyse business from the strategic viewpoint in the digital economy. Students show their familiarity with different evaluation methods of business and the operational environment. Students can draw up a strategy plan.
Content
How can business be analysed? What methods are used in analysing the digital environment? What are the main strategies? What is a good strategy plan like?
Evaluation
a. Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
c. Osaat työskennellä ryhmän jäsenenä asiantuntijatehtävissä työelämässä sekä huomata ja kuvata ammattialan ongelmia
e. Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnat.
g. Osaat soveltaa kriittisesti oman alan eettisiä periaatteita eri tilanteissa.
Student workload
133h itsenäistä verkkotyöskentelyä.
Evaluation scale
1-5
Qualifications
Basics of business, Business environment