Skip to main content

Physical activity counseling (5 cr)

Code: LI00EE71-3001

General information


Enrollment
08.11.2021 - 21.11.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
10.01.2022 - 31.05.2022
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
(Department of Sports and Rehabilitation)
Campus
Savonlinna Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Physical Education
Teachers
Anna-Kaisa Hokkanen
Tiina Aho
Teacher in charge
Outi Pyöriä
Groups
LISA20SP
Physical Education, full-time studies
Course
LI00EE71
No reservations found for realization LI00EE71-3001!

Objective

You are able to plan and implement client-centred and progressive processess of physical activity counseling.
You can plan and implement evidence-based physical activity counseling that maintains clients' motivation and commitment.
You know the most common Finnish national diseases and the physical activity methods to prevent them.

Content

How do client-centred and goal-oriented physical activity processes proceed?
What are different models of physical activity counseling and how can you use them in counseling work?
How do you use evidence-based information in physical activity counseling?
What do motivation levels mean and to account for them in physical activity counseling?
How do you support clients' motivation and commitment to health-promoting lifestyles?
How do you pay attention to nutrition in planning and instructing health-promoting physical exercises?
What are the most typical Finnish national diseases and how to prevent them through physical activity counseling?

Evaluation

Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.

Course material

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.

Study forms and methods

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.

RDI and work-related cooperation

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.

Timing of exams and assignments

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä.

Student workload

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Qualifications

I-III lukukausien osaamistavoitteiden mukainen osaaminen.

Go back to top of page