Physical activity counseling (5 cr)
Code: LI00EE71-3001
General information
- Enrollment
- 08.11.2021 - 21.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Anna-Kaisa Hokkanen
- Tiina Aho
- Teacher in charge
- Outi Pyöriä
- Groups
-
LISA20SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EE71
Objective
You are able to plan and implement client-centred and progressive processess of physical activity counseling.
You can plan and implement evidence-based physical activity counseling that maintains clients' motivation and commitment.
You know the most common Finnish national diseases and the physical activity methods to prevent them.
Content
How do client-centred and goal-oriented physical activity processes proceed?
What are different models of physical activity counseling and how can you use them in counseling work?
How do you use evidence-based information in physical activity counseling?
What do motivation levels mean and to account for them in physical activity counseling?
How do you support clients' motivation and commitment to health-promoting lifestyles?
How do you pay attention to nutrition in planning and instructing health-promoting physical exercises?
What are the most typical Finnish national diseases and how to prevent them through physical activity counseling?
Evaluation
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä.
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita.
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä.
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.
Qualifications
I-III lukukausien osaamistavoitteiden mukainen osaaminen.