Testing, assessing and developing health fitness (5 cr)
Code: LI00EH50-3002
General information
- Enrollment
- 08.11.2021 - 21.11.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 10.01.2022 - 31.05.2022
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physical Education
- Teachers
- Anna-Kaisa Hokkanen
- Tiina Aho
- Teacher in charge
- Outi Pyöriä
- Groups
-
LISA21SPPhysical Education, full-time studies
- Course
- LI00EH50
Objective
You are able to define the concept of health fitness and know how it is assessed and tested.
You can plan situations for assessing and testing clients' health fitness by paying attention to ethical and confidentiality factors.
You can assess your own and clients' health fitness in a versatile way making use of different tests and measurements.
You are able to plan evidence-based physical exercises to develop health fitness.
You can interpret test results, draw conclusions and make use of the results in instructing clients.
Content
How are health fitness and its different components defined?
How is health fitness assessed and tested?
How do you test endurance, the fitness of the musculoskeletal system, motor fitness and analyse body composition?
How do you choose customised tests for measuring clients' health fitness?
How do you assess individuals' health fitness reliably and in a repeat manner?
What responsibilities and ethical principles relate to testing?
How do you give clients feedback on the test results?
How do you interpret test results and make use of them in the program planning and implementation of physical exercises?
How do you assess your own activities as a tester?
How do you make use of client and peer feedback in developing your own activities?
Evaluation
Students can
a. use professional terminology systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with clients, users and target groups.
e. choose appropriate models, methods, software and techniques according to the purpose and justify these choices
f. work as team members in a goal-oriented way.
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional field.
Course material
Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä
Study forms and methods
Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin.
RDI and work-related cooperation
Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita
Timing of exams and assignments
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä
Student workload
Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.