Siirry suoraan sisältöön

Digi- ja verkko-osaaminen liikunta-alalla (5 op)

Toteutuksen tunnus: LI00EH53-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
06.04.2022 - 22.04.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
(Liikunnan ja kuntoutuksen koulutusyksikkö)
Toimipiste
Savonlinnan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liikunnanohjaajakoulutus
Opettajat
Jouni Korhonen
Vastuuopettaja
Vesa Väänänen
Ryhmät
LISA21KP
Liikunnanohjaajakoulutus, päivätoteutus
Opintojakso
LI00EH53
Toteutukselle LI00EH53-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

- Tiedostat erilaisia digi- ja/tai verkkopalveluja, joilla voit hyödyntää ja monipuolistaa toimintaasi osana työkenttääsi.
- Osaat hyödyntää verkkopedagogiikkaa osana digi- ja/tai verkkopalveluja.
- Osaat hyödyntää palvelumuotoilua digi- ja/tai verkkoratkaisujen suunnittelussa ja kehittämisessä.
- Osaat huomioida sähköisten palvelujen eettisiä ja tietoturvaan liittyviä näkökulmia.

Sisältö

- Mitä digi- ja/tai verkkopalveluja voit hyödyntää työssäsi?
- Miten käytät erilaisia digi- ja/tai verkkopalveluja?
- Miten hyödynnät palvelumuotoilua digipalvelujen tuottamisessa?
- Miten huomioit eettiset ja tietoturva-asiat digitaalisten palvelujen käytössä?

Arviointi

Osaat
a. käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä.
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia.
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa.
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.
f. toimia ryhmän jäsenenä tavoitteellisesti.
g. perustella toimintaansa oman alan eettisten periaatteiden mukaisesti.

Opiskelumateriaali

Oppimateriaali muodostuu työelämäkäytänteiden mukaisella tavalla . Oppimisen tukena hyödynnetään tarveperusteisesti erilaisia viestinnällisiä ympäristöjä

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Opintojakso toteutuu teorian ja työelämäkäytäntöjen välisenä yhteistyönä, mikä tarkoittaa vuorovaikutuksellisen tiimityön ja itsenäisen työn vuorottelua. Tiimityössä hyödynnetään monipuolisia vuorovaikuttamisen menetelmiä, jotka antavat myös mahdollisuuden yksilöllisiin valintoihin

TKI ja työelämäyhteistyö

Liikunnan koulutuksen pedagoginen kivijalka rakentuu tiiviiseen yhteistyöhön työelämän ja aluellisten kehittämistarpeiden näkökulmiin nojaten. Tämä useinmiten tarkoittaa sitä, että oppiminen sidotaan työelämän aitoihin kontekteihin, mikä määrittelee opintojakson menetelmällisiä ja sisällöllisiä tarpeita

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia ja oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä

Opiskelijan työmäärä

Opiskelijan työmäärä määräytyy keskiarvollisesti opintojakson opintopistemäärästä, joka voi jakaantua monella eri tavalla kuten itsenäisenä- ja tiimityöskentelynä ja työelämän case-työskentelynä yhteistyössä työelämän kanssa

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisen kehittämisen tukena käytetään monipuolisia sekä oppimista ja ammatillista kehittymistä edistäviä arviointimenetelmiä. Opintojakson alussa kerrotaan tarkemmin arviointimenetelmistä ja arviointikriteereistä.

Siirry alkuun