Asiakas digitaloudessa (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00AB27-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
27.01.2020 - 27.04.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Aarni Ahtola
- Johanna Harju
- Vastuuopettaja
- Johanna Harju
- Ryhmät
-
LTKV19KM3Liiketalous, monimuoto, digitaalinen liiketoiminta
- Opintojakso
- LT00AB27
Tavoitteet
Osaat tunnistaa asiakkaiden tarpeet liiketoimintamahdollisuutena.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin ja mittakaavaetujen merkityksen tuottavuudessa.
Osaat analysoida digitaalisen ansaintalogiikan kannattavuus- ja riskitasoa.
Ymmärrät asiakkaiden ja muiden sidosryhmien merkityksen oman oppimisen ja kehittymisen kannalta.
Sisältö
Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä on kiertotalous ja miten digitalisaatio vaikuttaa siihen?
Miten kuluttajakäyttäytymisen muutokset voidaan ottaa huomioon omassa liiketoiminnassa?
Miten asiakasrajapinnan digitalisoituminen vaikuttaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet?
Miten asiakkaiden tarpeet täytetään digitaalisen ansaintalogiikan mukaisesti?
Arviointi
Osaat
.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
Opiskelumateriaali
Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Lähitapaamisiin on Teams -yhteys. Niistä tulee myös tallenteet, joten opintojakson suoritus onnistuu myös verkon kautta.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.
Tenttien ja tehtävien ajoittuminen
Tässä opintojaksossa ei ole tenttiä.
Opiskelijan työmäärä
5 op on 133 h opiskelijan työtä. Opintojakso kestää 13 viikkoa, joten työmäärä on noin 10 h/vko. Se syntyy tapaamisista, oppimispäiväkirjan pitämisestä ja muista tehtävistä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opettajina toimivat Johanna Harju (johanna.harju@xamk.fi) ja Aarni Ahtola (aarni.ahtola@xamk.fi)
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu oppimispäiväkirjan pitämiseen (50 % kokonaisarvioinnista) ja muihin tehtäviin (yhteensä 50 % kokonaisarvioinnista). Kaikki arvioinnin osat tulee olla suoritettu hyväksytysti.
Esitietovaatimukset
Tietotekniset työvälineet tai vastaava osaaminen.
Asiakaslähtöinen markkinointi tai vastaava osaaminen.