Siirry suoraan sisältöön

Asiakas digitaloudessa (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00AB27-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.01.2020 - 27.04.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Aarni Ahtola
Johanna Harju
Vastuuopettaja
Johanna Harju
Ryhmät
LTKV19KM3
Liiketalous, monimuoto, digitaalinen liiketoiminta
Opintojakso
LT00AB27
Toteutukselle LT00AB27-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat tunnistaa asiakkaiden tarpeet liiketoimintamahdollisuutena.
Ymmärrät digitaalisen markkinoinnin ja mittakaavaetujen merkityksen tuottavuudessa.
Osaat analysoida digitaalisen ansaintalogiikan kannattavuus- ja riskitasoa.
Ymmärrät asiakkaiden ja muiden sidosryhmien merkityksen oman oppimisen ja kehittymisen kannalta.

Sisältö

Mitä on asiakaslähtöisyys digitaloudessa?
Mitä on kiertotalous ja miten digitalisaatio vaikuttaa siihen?
Miten kuluttajakäyttäytymisen muutokset voidaan ottaa huomioon omassa liiketoiminnassa?
Miten asiakasrajapinnan digitalisoituminen vaikuttaa liiketoimintaan?
Mitkä ovat asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) mahdollisuudet?
Miten asiakkaiden tarpeet täytetään digitaalisen ansaintalogiikan mukaisesti?

Arviointi

Osaat
.
b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä

c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

d. toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

e. käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita

Opiskelumateriaali

Learn-alustalla oleva materiaali ja linkit.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Lähitapaamisiin on Teams -yhteys. Niistä tulee myös tallenteet, joten opintojakson suoritus onnistuu myös verkon kautta.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Lähitapaamiset, joihin on Teams -yhteys, tehtävät ja muut arviointiin vaikuttavat suoritukset.

Tenttien ja tehtävien ajoittuminen

Tässä opintojaksossa ei ole tenttiä.

Opiskelijan työmäärä

5 op on 133 h opiskelijan työtä. Opintojakso kestää 13 viikkoa, joten työmäärä on noin 10 h/vko. Se syntyy tapaamisista, oppimispäiväkirjan pitämisestä ja muista tehtävistä.

Lisätietoja opiskelijoille

Opettajina toimivat Johanna Harju (johanna.harju@xamk.fi) ja Aarni Ahtola (aarni.ahtola@xamk.fi)

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu oppimispäiväkirjan pitämiseen (50 % kokonaisarvioinnista) ja muihin tehtäviin (yhteensä 50 % kokonaisarvioinnista). Kaikki arvioinnin osat tulee olla suoritettu hyväksytysti.

Esitietovaatimukset

Tietotekniset työvälineet tai vastaava osaaminen.
Asiakaslähtöinen markkinointi tai vastaava osaaminen.

Siirry alkuun