Siirry suoraan sisältöön

Digitaalinen markkinointiviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00CY41-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
20.08.2018 - 07.09.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.08.2018 - 14.12.2018
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Toimipiste
Mikkelin kampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Pia Jääskeläinen
Vastuuopettaja
Pia Jääskeläinen
Ryhmät
LTMI17SPB
Liiketalous, päivätoteutus
Opintojakso
LT00CY41
Toteutukselle LT00CY41-3003 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat suunnitella ja käyttää tarkoituksenmukaisesti digitaalisen markkinointiviestinnän eri keinoja eri kohderyhmille ottaen huomioon viestinnän tavoitteet, sanoman ja mittarit
Osaat kuvankäsittelyn ja taiton tekniset perustaidot
Osaat toimia markkinointiviestinnän eettisten periaatteiden mukaisesti

Sisältö

Mitä tarkoittavat integroitu markkinointiviestintä ja digitaalinen markkinointiviestintä?
Miten digitaalista mediaa hyödynnetään markkinointiviestinnässä?
Miten kuvankäsittely- ja taitto-ohjelmia hyödynnetään?
Miten digitaalista markkinointiviestintää seurataan ja mitataan?
Millaiset ovat markkinointiviestinnän eettiset periaatteet?

Arviointi

c) osaat hahmottaa markkinointiviestinnän tehtävänkokonaisuuksia
e) osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinointiviestinnän menetelmiä ja keinoja
g) osaat perustella toimintaasi ja valintojasi alan eettisten periaatteiden mukaisesti

Opiskelumateriaali

Bergström, A. & Leppänen, A. 2009. Yrityksen asiakasmarkkinointi.
Clow, K.E. & Baack, D. 2016. Integrated Advertising, Promotion and Marketing Communications. Seventh Edition. Pearson. Chapters: 1-4 and 8-13.
Lisäksi luentomateriaalit ja luennoilla jaettavat muut materiaalit.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaiseen opetukseen ja ohjaukseen. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti tehtävien oppimistehtävien mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Perehdyt itsenäisesti opintojaksoon liittyvään materiaaliin ja teet tarvittavat oppimistehtävät. Oppimistehtävät sisältävät työviikkopohjaisen oppimisväylän toteutukseen suhteutettuna enemmän itsenäistä aiheeseen tutustumista. Itsenäisen suorituksen voit tehdä myös samanaikaisesti työviikkopohjaisen opetuksen kanssa. Tällöin voit osallistua lähiopetukseen kiinnostuksesi ja tarpeittesi mukaisesti. Mikäli opintojakso tai sen osa toteutetaan verkossa, oppimistehtävät ovat verkkototeutuksen mukaiset.
Mikäli sinulla on aiheeseen liittyvää aikaisempaa osaamista, voit hyväksilukea opintojakson vastaavalla työkokemuksella tai opinnoilla joko kokonaan tai osittain (osaamisen näyttö, jos ei ole todistusta). Osittaisessa hyväksilukemisessa suoritat itsenäisenä opiskeluna ne osa-alueet, joita ei ole hyväksiluettu.

Arviointiasteikko

1-5

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Customer oriented marketing
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op

Siirry alkuun