Markkinoinnin juridiikka (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00CY47-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.08.2020 - 04.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 07.09.2020 - 13.12.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Toimipiste
- E-kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Tavoitteet
Osoitat perehtyneisyyttä markkinointia koskevaan lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin ja käytät asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon
Osaat arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta
Sisältö
Mitkä ovat kuluttaja- ja B2B-markkinoinnin keskeiset säännöt?
Millaisia toimialakohtaisia markkinoinnin säännöksiä on?
Miten suojataan brändejä, tuotteita ja palveluja?
Mitä ovat kilpailijoihin kohdistuvat moitittavat markkinoinnin menettelyt?
Miten henkilötietoja voidaan käyttää markkinoinnissa?
Mitkä ovat seuraamukset sääntöjen vastaisesta markkinoinnista?
Arviointi
a)osaat käyttää asiantuntevasti markkinoinnin lainsäädäntöön ja itsesääntelyohjeisiin liittyviä ammattikäsitteitä eri tilanteissa
c)osaat tunnistaa ja kuvata markkinointiin liittyviä oikeudellisia riskejä ja ottaa ne ennakoivasti huomioon
d) osaat arvioida yrityksiin, organisaatioihin ja kuluttajiin ja muihin kohderyhmiin kohdistuvaa markkinointia juridisesta näkökulmasta
Opiskelumateriaali
Elina Koivumäki, Petteri Häkkinen (2018) Markkinointijuridiikka
ja muu opettajan mahdollisesti oppimisalustalla ilmoittama & antama materiaali
Arviointiasteikko
1-5
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op