Skip to main content

Marketing law (5 cr)

Code: LT00CY47-3005

General information


Enrollment
12.04.2021 - 25.04.2021
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.08.2021 - 17.10.2021
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
Campus
Ecampus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Juha Häkkinen
Groups
LTMI19SM
Business Management, part-time studies
Course
LT00CY47
No reservations found for realization LT00CY47-3005!

Objective

You can show ability in marketing law and other marketing guidelines and instructions and use professional vocabulary and concepts in an expert way in different situations
You can identify and describe juridical risks related to marketing and anticipatory take them into account
You can evaluate marketing targeted to companies, organizations,
consumers and other target groups from juridical point of view

Content

What are key regulations of B2B- and consumer marketing?
What industry-specific marketing regulations exist?
How to protect brands, products and services?
What are reprehensible marketing procedures targeted to competitors?
How personal data can be used for marketing purposes?
What are sanctions for marketing contrary the rules?

Evaluation

a)You can use professional vocabulary and concepts related to marketing law and other guidelines and instructions in an expert way in different situations
c)You can identify and describe juridical risks related to marketing and anticipatory take them into account
d)You can evaluate marketing targeted to companies, organizations,
consumers and other target groups from juridical point of view

Course material

Kirja: Koivumäki-Häkkänen, Markkinointijuridiikka 2018 ja muut opettajan ohjeistamat aineistot.

Opintojakson sisältö löytyy kokonaisuudessaan jakson Learn-sivuilta.

Timing of exams and assignments

Ilmoitetaan opintojakson Learn-sivuilla.

Student workload

Työmäärä vastaa 5 opintopisteen (133 tuntia) suoritusta ja koostuu opintoaineistoihin tutustumisesta, kahteen kirja- ja muun aineiston verkkotenttiin opiskelemisesta (tenttejä kaksi kappaletta, kirjan ja muun aineiston voi opiskella kahdessa osassa) ja oppimistehtävien suorittamisesta. Mahdollisesti annettava opetus verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.

Tarkemmat tiedot opintojakson Learn-sivulla.

Further information

Opintojakso on kokonaisuudessaan verkkokurssi. Opintojakson suorittaminen koostuu verkkotenteistä ja oppimistehtävistä. Opintojakson aikana pidetään 1-3 vapaaehtoista etätapaamista tarpeen mukaan. Mahdollisesti annettava opetus on verkossa ja opiskelijan oman aikataulun mukaan katsottavissa.

Opintojakson sisällön ja suorittamisohjeet löydät kokonaisuudessaan opintojakson Learn-sivuilta.

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Kokonaisarviointi perustuu opiskelijan tenteistä ja oppimistehtävistä saamiin pisteisiin. Maksimipisteet 100 pistettä, hyväksymisraja ja arvosanan 1 raja on 41 pistettä.

Qualifications

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op
Asiakasymmärrys ja asiakaspalvelu 5 op

Go back to top of page