Leadership and customer relations (5 cr)
Code: LT00CY56-3001
General information
- Enrollment
-
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
- Timing
-
16.09.2019 - 15.12.2019
Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Mikkeli (vanhennettu)
- Campus
- Ecampus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 70
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
Objective
You are able to monitor and evaluate development of the customer relations from leadership point of view.
You can acquire and maintain customerships.
You are able to evaluate and utilize multichannel strategies in development of customerships.
You are able to evaluate and develop your leadership skills in state of change taking into consideration customerships.
Content
How to monitor and evaluate development of the customer relations from leadership point of view?
How to acquire, develop and maintain customerships?
How to utilize multichannel strategies in development of customerships?
How to evaluate and develop your leadership skills in state of change taking into consideration customerships?
Evaluation
d. You can evaluate operations in customer, user and other target group situations.
e. You can choose the most appropriate models and methods and justify your choices.
f. You can promote the goal-oriented operations of a team.
Course material
Oppimateriaalina ovat Moodlessa olevat aineistot ja osia seuraavista teoksista:
Hellman Kalevi 2003. Asiakastavoitteet ja –strategiat. Helsinki: WSOY.
Juuti, Pauli 2015. Johda henkilöstö asiakaskeskeisyyteen. Helsinki: PS-kustannus.
Lämsä, Anna-Maija & Uusitalo Outi 2009. Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena. Helsinki: Edita Prima Oy.
Nieminen, Timo & Tomperi, Sari 2008. Myynnin johtamisen uusi aika. Helsinki: WSOYpro.
Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R 2006. Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden arvoilla. Helsinki: WSOY.
Storbacka Kaj, Sivula Petteri & Kaario Kari 2000. Arvoa strategisista asiakkuuksista. Helsinki: Kauppakaari.
Study forms and methods
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos työskentelet alan yrityksessä, organisaatiossa tai korkeakoulun tarjoamassa projektissa, voit suorittaa opintojakson tai moduulin työpaikallasi/projektissa joko kokonaan tai osittain. Tällöin olet yhteydessä opintojakson alussa opintojakson opettajaan ja sovit työpaikallesi/projektille tehtävästä kehittämistehtävästä. Oppiminen edellyttää, että työssäsi perehdyt opintojaksolla käsiteltäviin teemoihin ja hallitset ne sekä teoriassa että käytännössä. Osoitat osaamisesi osaamisen näyttönä, jonka laajuus määräytyy opintojakson oppimistavoitteiden mukaan
Student workload
Opintojakso on 5 opintopisteen laajuinen eli se edellyttää noin 135 tunnin työmäärää.
Further information
Opintojakso on jaettu aihekokonaisuuksiin, jolloin osa-alueet jaksottavat ja aikatauluttavat opiskeluasi. Asioiden syvällinen ymmärtäminen ja oppiminen vaatii Moodlessa olevaan aineistoon perehtymisen lisäksi myös itsenäistä tiedonhankintaa ja analysointia.
Evaluation scale
1-5
Assessment methods and criteria
Osaat käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä eri tilanteissa
Osaat arvioida käyttämiäsi tietolähteitä kriittisesti
Osaat valita tarkoituksenmukaiset mallit, menetelmät, ohjelmistot ja tekniikat ja perustella valinnan
Opintojakson arviointi perustuu yksilötyönä ja pienryhmissä tehtäviin osa-alueiden oppimistehtäviin. Oppimistehtävissä käytetään myös itsearviointia ja vertaisarviointia. Arviointiin vaikuttavia palautuksia EI voi tehdä määräaikojen umpeuduttua. Oppimistehtävät arvioidaan keskitetysti ja niistä saa yhteispalautteen suoritusajan umpeuduttua.
Qualifications
Knowledge of the basics of Customer insight and customer service plus Development of leadership is recommended.