Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja brändin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LT00DP39-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2020 - 04.09.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2020 - 18.10.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
Toimipiste
Kouvolan kampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
20 - 50
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Arup Barua
Vastuuopettaja
Arup Barua
Ryhmät
LTKV19SP3
Liiketalous, päivätoteutus, digitaalinen markkinointi
Opintojakso
LT00DP39
Toteutukselle LT00DP39-3001 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat
- tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisessä kilpailutilanteessa
- perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden
- suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden
- valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan

Sisältö

Miten yrityksen markkinointia johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?

Arviointi

Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti brändinhallinnan avainkäsitteitä
- etsiä soveltuvaa tietoa alan ammattilähteistä
- hahmottaa markkinoinnin ja brändin rakentamisen tehtäväkokonaisuuksia
- toimia tavoitteellisesti tiimin jäsenenä markkinoinnin suunnittelun tehtävissä
- toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa

Opiskelumateriaali

Esim. Kevin Lane Keller: Strategic brand management (2012 tai uudempi).
Philip Kotler ja Kevin Lane Keller: Marketing management (2009 tai uudempi).
Muu opettajien osoittama materiaali.

Opiskelumuodot ja -menetelmät

Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Eteneminen työjärjestyksen mukaan.

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos opiskelijalla on kokemusta markkinoinnin johtamisesta tai brändinhallinnasta, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa heti opintojakson alussa.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos opiskelija työskentelee jo markkinoinnin johtamisen tai brändinhallinnan parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.

Toteutuksen osien kuvaus

Opintojaksolla yksi osuus oppimisesta toteutetaan ulkopuolisen toimeksiannon työstämisenä.

Arviointiasteikko

1-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi 0-5 opettajien opintojakson alussa esittelemien suoritusosien perusteella.

Esitietovaatimukset

Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot

Siirry alkuun