Markkinoinnin ja brändin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LT00DP39-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.08.2020 - 04.09.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 31.08.2020 - 18.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalouden koulutusyksikkö, Kouvola (vanhennettu)
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Arup Barua
- Vastuuopettaja
- Arup Barua
- Ryhmät
-
LTKV19SP3Liiketalous, päivätoteutus, digitaalinen markkinointi
- Opintojakso
- LT00DP39
Tavoitteet
Osaat
- tunnistaa brändin keskeiset menestystekijät ja johtaa markkinoinnin kokonaisuutta kansainvälisessä kilpailutilanteessa
- perustella markkinointistrategian valintaa markkina-analyysityökaluja hyödyntäen ja asetetut tavoitteet huomioiden
- suunnitella markkinointia brändi-identiteetin, kohderyhmän ja asemoinnin näkökulmasta ja strategian huomioiden
- valita menetelmiä brändimarkkinoinnin tulosten seurantaan
Sisältö
Miten yrityksen markkinointia johdetaan (suunnitellaan, ohjataan ja seurataan)?
Miten markkinointistrategia määritellään?
Miten brändiä rakennetaan?
Arviointi
Opiskelija osaa
- käyttää johdonmukaisesti brändinhallinnan avainkäsitteitä
- etsiä soveltuvaa tietoa alan ammattilähteistä
- hahmottaa markkinoinnin ja brändin rakentamisen tehtäväkokonaisuuksia
- toimia tavoitteellisesti tiimin jäsenenä markkinoinnin suunnittelun tehtävissä
- toimia asiakkaiden, käyttäjien, kohderyhmien kanssa
Opiskelumateriaali
Esim. Kevin Lane Keller: Strategic brand management (2012 tai uudempi).
Philip Kotler ja Kevin Lane Keller: Marketing management (2009 tai uudempi).
Muu opettajien osoittama materiaali.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Eteneminen työjärjestyksen mukaan.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Jos opiskelijalla on kokemusta markkinoinnin johtamisesta tai brändinhallinnasta, mahdollisesta osaamisen näytöstä tulee keskustella opettajien kanssa heti opintojakson alussa.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Jos opiskelija työskentelee jo markkinoinnin johtamisen tai brändinhallinnan parissa, omaan työhön integroidusta suorituksesta tulee myös ottaa yhteyttä opettajiin heti opintojakson alussa.
Toteutuksen osien kuvaus
Opintojaksolla yksi osuus oppimisesta toteutetaan ulkopuolisen toimeksiannon työstämisenä.
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi 0-5 opettajien opintojakson alussa esittelemien suoritusosien perusteella.
Esitietovaatimukset
Asiakaslähtöinen markkinointi 5 op tai vastaavat tiedot
Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus 5 op tai vastaavat tiedot