Skip to main content

Timber measurement (5 cr)

Code: ME00AE38-3002

General information


Enrollment
20.08.2018 - 07.09.2018
Registration for the implementation has ended.
Timing
03.09.2018 - 28.02.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
3 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Forestry and Environmental Technology
Campus
Mikkeli Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 30
Degree programmes
Degree Programme in Forestry
Teachers
Timo Leinonen
Teacher in charge
Timo Leinonen
Course
ME00AE38
No reservations found for realization ME00AE38-3002!

Objective

You can measure timber volumes with the most common systems. You can describe how harvester-assisted bucking is controlled. You can study a new timber measurement systemindependently. You can recognise timber measurement systems applied in international trade.

Content

Howcan timber volumes be measured in different conditions? How can the reliability of the measurement method be defined? What statutes apply to timber measurement?

Course material

Sipi, Marketta. 2009. Puuraaka-aineen mittaus.
Luken ja Metsätehon materiaalit puutavaranmittauksesta.

Study forms and methods

Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Kontaktiopetusta enimmäkseen maastossa. Kontaktijaksoja ennen ja niiden välissä ja lopuksi tehtäviä. Kontaktipäiviä 5.

Työhön integroitu oppimisväylä:
Ota yhteys OVAan.

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can: a. use professional vocabulary systematically. b. look for information in the key information sources of the field. e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field.

Assessment methods and criteria

Tehtävät ja tentti. Osaat a) käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä, b) etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä ja e) käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita.

Qualifications

Attending the course requires completing the course ofOperational environment of wood procurement.

Go back to top of page