Sales management (5 cr)
Code: ML00CV43-3003
General information
- Enrollment
- 16.12.2019 - 10.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Department of Forestry and Environmental Technology
- Campus
- Mikkeli Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 30
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Business Operations in Forestry
Objective
You learn to develop sales processes.
Content
What is sales?
Aims of sales?
How to lead sales?
Course material
Tenttimateriaalina opintojakson aikana käsitelyt asiat ja tenttikirja.
Tenttikirjana on Nieminen & Tomperi: Myynnin johtamisen uusi aika. WSOYpro Helsinki. 2008.
Study forms and methods
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Sisällössä keskitytään seuraaviin teemoihin:
1. Myynnin tulos - jäsennämme myynnin tuloksen tekemisen rakennetta. Se auttaa meitä johtamisessa keskittymään oikeisiin asioihin.
2. Myyntikulttuurin rakentaminen - Myyntikulttuurin merkitys ja rakentaminen, muutos lähtee jokaisesta, muutos ja sen tukeminen.
3. Myynnin johtamisen elementit - johtamismalli, tavoitteet ja seuranta, roolit ja vastuut, asiakaskohtaaminen, myynnin valmennus.
Opintojaksoon kuuluu neljä kontaktipäivää, oppimistehtäviä ja tentti. Arvosanassa oppimistehtävien osuus on 50 % ja tentin 50 %.
Tentistä sovitaan ensimmäisellä jaksolla. Tentti pidetään ns. Moodle-tenttinä. Tentin voi silloin tehdä kotona itselleen sopivana aikana ja kaikki materiaalit voivat olla mukana tentissä.
Opintojaksoon kuuluu kaksi kontaktiopetuksen jaksoa
1. jakso: 12. - 13.3.2020
2. jakso: 16. - 17.4.2020
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
c. evaluate and manage independently operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them independently.
Assessment methods and criteria
Tentti ja tehtävä.
Tentti on ryhmätentti.