Basics and methods of research-oriented development (5 cr)
Code: MO00CV47-3002
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.11.2019 - 20.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- (Department of Sports and Rehabilitation)
- Campus
- Savonlinna Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Master's Degree Programme in Multidisciplinary Promotion of Functional Capacity
- Teachers
- Merja Reunanen
- Tarja Turtiainen
- Teacher in charge
- Tarja Turtiainen
- Groups
-
MOSA19SYMultidisciplinary Promotion of Functional Capacity, master studies
- Course
- MO00CV47
Objective
You become familiar with research and development processes and you are able to gather and analyse research data
You can use innovative methods in developing health and social services
You are capable of drawing up a project and assess the outcomes of it
You know your development tasks when counselling the development process
Content
What kind of research processes exists in social services and health care in practice?
What are the ethical principles and how to take account of them in development work?
How to assess the reliability in research strategy and methods?
How do you choose your research and development methods and how do you argue for or against them?
How to plan and realize a project process?
What kind of community-based methods you can use in development processes in practice?
Course material
Ilmoitetaan opintojakson alussa Moodlessa.
Study forms and methods
Työviikkopohjainen oppimisväylä:
Osallistut työjärjestyksen mukaisesti lähiopiskeluun, joka pääsääntöisesti on toiminnallista ja opiskelijoiden aktiiviseen osallistumiseen perustuvaa. Opiskelusi rytmittyvät työjärjestyksen mukaisten ryhmätapaamisten ja itsenäisesti ja/tai pienryhmissä tehtävien oppimistehtävien mukaan.
Lähiopetus: 4h/opintopiste.
Opintoja nopeuttava oppimisväylä:
Kaikki yamk-opinnot integroidaan työelämän yhteyksiin oppimistehtävillä, jolloin tietoperusta ja käytännön kokemus tukevat toisiaan.
Työhön integroitu oppimisväylä:
Voit nopeuttaa opintojasi tekemällä opintojaksoon sisältyvät itsenäiset tehtävät oman aikataulusi mukaan.
Student workload
5 op, 135h
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Master school evaluation criterions (level 3). Grade 1-5.
You are able to gather research data and evaluate different research and development orientations as well as the research outcomes
You can argue for and against your methodological choice in your thesis
You can resolve demanding problems using innovative development methods
Assessment methods and criteria
Arvioitavat oppimistehtävät
Käytetään Xamkin YAMK-arviointikehikkoa.
Opiskelija osaa
a. hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida kriittisesti monialaista tietoa kuntoutumisen edistämisen menetelmistä
b. ratkaista kuntoutumisen edistämiseen liittyviä vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa
c. arvioida ja johtaa itsenäisesti yksittäisten ihmisten sekä ryhmien toimintaa
d. vastata ja kehittää asiakaslähtöisiä toimintoja itsenäisesti
e. arvioida kuntoutumista edistäviästrategisia lähestymistapoja ja perustella niiden käyttöä johtamisen ja kehittämisen näkökulmasta
f. työskennellä itsenäisesti kuntoutumisen asiantuntijatehtävissä tai oman alan yrittäjänä
g. viestiä asiantuntevasti sekä johdonmukaisesti suullisesti ja kirjallisesti omalla äidinkielellä sekä yhdellä vieraalla kielellä
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
You can
a. find, study, produce and evaluate data comprehensively in their field of expertise.
b. solve problems in research, development and innovation
c. evaluate and manage operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them.
e. use different strategic approaches in management.
f. work in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs
g.communicate accurately both in spoken and written native language and use foreign language data.
Assessment criteria, good (3-4)
You can
a. find, study, produce and evaluate critically multidisciplinary data in their field of expertise.
b. solve demanding problems in research, development and innovation
c. evaluate and manage independently operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them independently.
e. evaluate different strategic approaches and justify their use in terms of management and development.
f. work independently in the expert duties of their professional field or as entrepreneurs.
g. communicate proficiently and systematically in their spoken and written native language and in one foreign language.
Assessment criteria, excellent (5)
You can
a.evaluate and make critical use of multidisciplinary data in their field of expertise by producing new points of view.
b. solve creatively complex problems in research, development and innovation
c. evaluate and manage independently and successfully operations involving individuals and teams.
d. be responsible for operations and develop them independently and systematically
e. use new strategic approaches as management tools in complex and unfamiliar situations.
f. work independently in demanding expert duties of their professional field or as entrepreneurs
g. communicate and interact in demanding international contexts of their field of expertise