Siirry suoraan sisältöön

Palveluyrityksen markkinointi ja myynti (5 op)

Toteutuksen tunnus: MR00AF07-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.08.2019 - 30.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Matkailu-, ravitsemis- ja nuorisoalan koulutusyksikkö
Toimipiste
Kotkan kampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Matkailu- ja palveluliiketoiminnan koulutus
Opettajat
Jarmo Nummela
Ryhmät
MRKT18SM
Matkailu- ja palveluliiketoiminta, monimuoto
Opintojakso
MR00AF07
Toteutukselle MR00AF07-3006 ei löytynyt varauksia!

Tavoitteet

Osaat määritellä markkinoinnin keskeiset käsitteet ja osa-alueet ja tiedät markkinoinnin ja kestävien asiakassuhteiden merkityksen palveluyrityksen menestystekijänä. Tiedät markkinoinnin keskeiset kilpailukeinot ja osaat arvioida ja soveltaa niitä palveluyrityksen näkökulmasta erilaisissa tilanteissa ja organisaatioissa. Osaat perustella yrityksen sisäisen markkinoinnin merkityksen edellytyksenä menestyksellisille asiakassuhteille.

Sisältö

Mitkä ovat palvelujen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet? Mitkä ovat markkinointiympäristön vaikutukset yrityksen toimintaan ja kilpailutilanteeseen? Mitä ovat erilaiset asiakasmarkkinat ja niiden ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät? Mitä ovat markkinoinnin kilpailukeinot sekä niiden roolit osana palveluyrityksen markkinointia?

Opiskelumateriaali

Christian Grönroos, 2009 tai uudempi, Palvelujen johtaminen ja markkinointi

Opiskelijan työmäärä

5 op =125 tuntia

Arviointiasteikko

1-5

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Opiskelija osaa a. käyttää johdonmukaisesti markkinoinnin käsitteitä b. etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä c. hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata palveluiden laatua (d), hinnoittelua, kannattavuutta ja palveluiden laadun kehittämistä. Opiskelija osaa kuvata laadun seurantaan ja arviointiin liittyviä menetelmiä ja malleja ja kuvailla valinnan perusteita (e) Opiskelija osaa määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteitä. Opiskelija osaa myös kuvata itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa arvioida palveluiden laatua (d), hinnoittelua ja kannattavuutta sekä osoittaa hyvää perehtyneisyyttä palveluiden laadun kehittämiseen. Opiskelija osaa valita laadun seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaiset menetelmät ja mallit ja perustella valinnat (e). Opiskelija osaa hyvin määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti. Opiskelija osaa myös arvioida itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa arvioida palveluiden laatua, hinnoittelua ja kannattavuutta sekä osoittaa kiitettävää perehtyneisyyttä palveluiden laadun kehittämiseen. Opiskelija osaa valita laadun seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaisimmat menetelmät ja mallit ja perustella valinnat (e) Opiskelija osaa kiitettävästi määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti. Opiskelija osaa myös arvioida itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.

Esitietovaatimukset

Ei edellytä aiempaa osaamista

Siirry alkuun