Marketing and sales in service enterprises (5 cr)
Code: MR00AF07-3006
General information
- Enrollment
- 15.08.2019 - 30.08.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
- Campus
- Kotka Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Tourism and Service Business
- Teachers
- Jarmo Nummela
- Groups
-
MRKT18SMTourism and service business, part-time studies
- Course
- MR00AF07
Objective
You can define the main concepts of marketing and are familiar with the contribution of marketing and customer relationships to the success of a service enterprise. You know the main marketing tools and can apply and assess them in different service situations and organizations. You can give reasons for the meaning of internal marketing for successful customer relationships.
Content
What are the main concepts and principles of service marketing and customer relationship marketing? What are the effects of marketing environment on business operations and situations? What are different customer groups and the factors affecting their purchasing behavior? What are marketing tools and what is the role of them in service business?
Course material
Christian Grönroos, 2009 tai uudempi, Palvelujen johtaminen ja markkinointi
Student workload
5 op =125 tuntia
Evaluation scale
1-5
Assessment criteria, good (3)
Students can a. use professional vocabulary systematically. b. look for information in the key information sources of the field. c. identify interrelated tasks.
Assessment criteria, satisfactory (1-2)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata palveluiden laatua (d), hinnoittelua, kannattavuutta ja palveluiden laadun kehittämistä. Opiskelija osaa kuvata laadun seurantaan ja arviointiin liittyviä menetelmiä ja malleja ja kuvailla valinnan perusteita (e) Opiskelija osaa määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteitä. Opiskelija osaa myös kuvata itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.
Assessment criteria, good (3-4)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa arvioida palveluiden laatua (d), hinnoittelua ja kannattavuutta sekä osoittaa hyvää perehtyneisyyttä palveluiden laadun kehittämiseen. Opiskelija osaa valita laadun seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaiset menetelmät ja mallit ja perustella valinnat (e). Opiskelija osaa hyvin määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti. Opiskelija osaa myös arvioida itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa arvioida palveluiden laatua, hinnoittelua ja kannattavuutta sekä osoittaa kiitettävää perehtyneisyyttä palveluiden laadun kehittämiseen. Opiskelija osaa valita laadun seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaisimmat menetelmät ja mallit ja perustella valinnat (e) Opiskelija osaa kiitettävästi määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti. Opiskelija osaa myös arvioida itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.
Qualifications
No prerequisites