Skip to main content

Marketing and sales in service enterprises (5 cr)

Code: MR00AF07-3006

General information


Enrollment
15.08.2019 - 30.08.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Department of Tourism, Hospitality Management and Youth Work
Campus
Kotka Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism and Service Business
Teachers
Jarmo Nummela
Groups
MRKT18SM
Tourism and service business, part-time studies
Course
MR00AF07
No reservations found for realization MR00AF07-3006!

Objective

You can define the main concepts of marketing and are familiar with the contribution of marketing and customer relationships to the success of a service enterprise. You know the main marketing tools and can apply and assess them in different service situations and organizations. You can give reasons for the meaning of internal marketing for successful customer relationships.

Content

What are the main concepts and principles of service marketing and customer relationship marketing? What are the effects of marketing environment on business operations and situations? What are different customer groups and the factors affecting their purchasing behavior? What are marketing tools and what is the role of them in service business?

Course material

Christian Grönroos, 2009 tai uudempi, Palvelujen johtaminen ja markkinointi

Student workload

5 op =125 tuntia

Evaluation scale

1-5

Assessment criteria, good (3)

Students can a. use professional vocabulary systematically. b. look for information in the key information sources of the field. c. identify interrelated tasks.

Assessment criteria, satisfactory (1-2)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa kuvata palveluiden laatua (d), hinnoittelua, kannattavuutta ja palveluiden laadun kehittämistä. Opiskelija osaa kuvata laadun seurantaan ja arviointiin liittyviä menetelmiä ja malleja ja kuvailla valinnan perusteita (e) Opiskelija osaa määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteitä. Opiskelija osaa myös kuvata itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.

Assessment criteria, good (3-4)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa arvioida palveluiden laatua (d), hinnoittelua ja kannattavuutta sekä osoittaa hyvää perehtyneisyyttä palveluiden laadun kehittämiseen. Opiskelija osaa valita laadun seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaiset menetelmät ja mallit ja perustella valinnat (e). Opiskelija osaa hyvin määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti. Opiskelija osaa myös arvioida itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa arvioida palveluiden laatua, hinnoittelua ja kannattavuutta sekä osoittaa kiitettävää perehtyneisyyttä palveluiden laadun kehittämiseen. Opiskelija osaa valita laadun seurantaan ja arviointiin liittyvät tarkoituksenmukaisimmat menetelmät ja mallit ja perustella valinnat (e) Opiskelija osaa kiitettävästi määritellä palvelujen markkinoinnin keskeiset käsitteet ja periaatteet sekä erityispiirteet ja toimia niiden mukaisesti. Opiskelija osaa myös arvioida itseään palvelutuotteena ja omia vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan palvelun tarjoajana.

Qualifications

No prerequisites

Go back to top of page