Skip to main content

Colour (5 cr)

Code: MU00CT99-3005

General information


Enrollment
16.12.2019 - 10.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.07.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
4 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Department of Culture
Campus
Kouvola Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 22
Degree programmes
Degree Programme in Interior Architecture and Furniture Design
Teachers
Nina Palmros
Teacher in charge
Nina Palmros
Groups
SKKV19SP
Sisustusarkkitehtuuri ja kalustesuunnittelu, päivätoteutus
Course
MU00CT99
No reservations found for realization MU00CT99-3005!

Objective

Suoritettuasi opintojakson sinäosaat hyödyntää värin tuottamia mielikuvia ja värin muuntautumiskykyätiedät värin subtraktiivisen, additiivisen ja optisen sekoittumistavanymmärrät värin syntymekanisminymmärrät värien historian merkityksen sekä värin kulttuurisidonnaisuudenkäsität värin merkityksen muotoilussa ja viestinnässä

Content

Millaisia väriin liittyviä ilmiöitä on olemassa?Millaisia ominaisuuksia liitetään väriin?Miten puhumme väreistä niiden oikeilla termeillä?Miten väriä sovelletaan suunnittelussa?

Course material

Harald Arnkil. 2008. Värit havaintojen maailmassa. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.

Study forms and methods

Scheduled track:
Teaching which is in accordance with the working order and control ( 5 cr).

Independent track:
Demonstration/recognition of prior learning.

Blended track:
Credit transfer or partial credit transfer.

Student workload

5 cr contact

Evaluation scale

1-5

Assessment methods and criteria

Is able to
a. use professional vocabulary systematically.
b. look for information in the key information sources of the field.
c. identify interrelated tasks.
d. work together with customers, users and target groups.
e. use the key models, methods, software and techniques of the professional field
f. work as team members in a goal-oriented way
g. justify their actions according to the ethical principles of the professional
field

Go back to top of page