Muotoiluajattelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MU00DT17-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
16.12.2019 - 10.01.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
13.01.2020 - 26.12.2020
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Kulttuurin koulutusyksikkö
- Toimipiste
- Kouvolan kampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 25
- Koulutus
- Biotuotemuotoilun koulutus
- Muodin ja puvustuksen koulutus
- Sisustusarkkitehtuurin ja kalustesuunnittelun koulutus
- Opettajat
- Heli Abdel-Rahman
- Seija Kiuru-Lavaste
- Vastuuopettaja
- Seija Kiuru-Lavaste
- Ryhmät
-
MPKV20KPMuoti ja puvustus, päivätoteutus
- Opintojakso
- MU00DT17
Tavoitteet
Opit muotoiluprosessin toimintatapoja. Opit hyödyntämään erilaisia ideointimenetelmiä etsiessäsi uusia, käyttäjälähtöisiä ratkaisuja.
Opit tarkkailemaan ympäristöäsi.
Mitä ihmiset haluavat ja tarvitsevat elämäänsä?
Miten muotoilija voi parantaa elämän laatua?
Luonnosten ja muiden visuaalisten esittämistapojen avulla opit helpottamaan ongelmanratkaisua ja ajattelua.
Sisältö
Miten muotoiluprosessi toimii ja miten siinä tuotetaan uusia ideoita?
Miten visualisoit ideasi ja kehität sen edelleen luonnoksesta prototyypiksi ja tuotteeksi?
Arviointi
Opiskelija osaa
a: käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä
b: etsiä tietoa alan keskeisistä tiedonlähteistä
c: hahmottaa tehtäväkokonaisuuksia
e: käyttää keskeisiä oman alan malleja, menetelmiä, ohjelmistoja ja tekniikoita
f: toimia tiimin jäsenenä tavoitteellisesti
Opiskelumateriaali
Saatavilla opintojakson Learn alustalla.
Opiskelumuodot ja -menetelmät
Xamk tarjoaa opiskelijoilleen mahdollisuuden suorittaa opintojaan joustavasti eri elämän tilanteita mukaillen. Opintojaksolla toteutuu työviikkopohjainen oppimisväylä.
Opintojakso sisältää luentoja ja lyhyitä oppimistehtäviä
Opiskelijan työmäärä
5 op on 135h, josta kontaktiopetuksen osuus on 70h ja itsenäisen työn osuus 65h
Arviointiasteikko
1-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Itsearviointi, reflektointi ja vertaisarviointi
Aktiivinen osallistuminen ja oppimistehtävän arviointi